Csupa jókedv autót sikerült összerakni a Seatnál. Az Ibiza tud rém unalmas és az utcaképben észrevehetetlenül semmilyen lenni, de nem az új modell, és nem az FR-változat. Ez az autó ugyanis képtelen feltűnés nélkül közlekedni. Jó, ebben a legdrágább (210 ezer forintos) Desire piros metálfényezés és a 16-os felnik is segítenek.
De az a helyzet, hogy az Ibiza legújabb modelljének formatervét nagyon eltalálták Martorellben. Vannak élek és hajlatok – aki ránéz, és nem tetszik neki, azt nem győzködném, de azért vannak még érveim. Az FR (Formula Racing) ugyanis pont annyira sportos, amennyit még a kevésbé gyakorlott sofőrök is jól viselnek.
Bár létezik egy 1.5-ös, 150 lóerős változat is, az NLCafénál lévő tesztautó mindössze 999 köbcentis volt, 115 lóerővel. Az igazi sportautókat ugyan nem ezzel fogod fenyegetni, de a budapesti forgalomban lendületesen lehet vele autózni. A hatsebességes kézi váltó pontos, a kocsi alacsony fordulattól jól húz (9,3 másodperc alatt van százon), ráadásul olyan fékrendszert tettek alá, ami egy izmosabb és testesebb kocsinak is a becsületére válna.
Egyvalamire nem gondoltak a Volkswagen-csoport mérnökei: a magyar úthálózatra. A sportosan feszesre állított futómű ugyanis nem túl hálás az úthibákért, az M1-es autópálya kimondottan pattogós utazást jelent a Seattal.
A különleges (és a 3,2 milliós alap-Ibizánál jó 2,5 millióval drágább FR) kivitel belül is meglátszik, a belső tér fekete, de nagyon jól áll neki. Hatalmas ajándék az óriási, nyitható tetőablak, amely az indián nyár utolsó napsugarait is szerethetővé tette, miközben a budapesti dugóban araszoltunk.
Amit viszont nagyon nem szerettem, az a start-stop rendszer: bár megbízhatóan működött, de ilyen kis köbcentinél már összejöhet egy-egy lefulladás, amikor épp nem tiszta, hogy most kikapcsolta magát a motor, vagy sem.
Próbáltuk négy fővel és csomagokkal is. Látszik, hogy nem családi autónak tervezték, de azért becsülettel elférnek benne a bőröndök, és 2-3 óra autózás még nem kellemetlen az Ibizában. Ahogy a fogyasztása sem az, mert nem nagyon ment 6 liter fölé, pedig vegyesen használtuk, városban és autópályán, gyakran klímával.
Az FR-kivitel alapára 5,7 millió forint, de az extrákkal azért el lehet jutni nagyjából nyolcmillióig is, igaz, ebben már a Beats-audiorendszer is benne van, ami a tesztautóban is remekül szólt. A parkolást tolatóradar és színes kijelzős kamera is segíti, bár amúgy sem nehéz egy ekkora autóval, a műszerfalon pedig ikon figyelmeztet, ha túl közel mész az előtted haladóhoz. Próbál vigyázni rád, ha te rosszalkodni próbálnál.