A Facebook újabb ráncfelvarrására azért van szükség Zuckerberg csütörtöki bejelentése szerint, hogy az üzenőfalunkon ismét a barátok és ismerősök posztjai legyenek túlsúlyban a fizetett hirdetések és kattintásvadász tartalmak helyett. A következő hetekben arra számíthatnak a Facebook felhasználói, hogy egyre kevesebb virálvideóval (mondjuk kéretlen, cuki állatos tartalommal) és fizetett hirdetésként megjelent cikkel fognak találkozni, helyettük viszont az ismerősök sűrűn kommentált, megosztott, népszerű posztjai foglalják vissza megérdemelt helyüket a hírfolyamban. A közeli jövő Facebookján a lájkok sokkal kisebb szerepet fognak játszani, helyettük a kommentek fognak többet nyomni a latban.
Ezzel a változtatással kevesebb lesz az olyan tartalom, amit a vezérigazgató csak passzív kontentnek nevez, és jobban láthatóvá válnak az interakcióra, a cselekvésre sarkalló bejegyzések. Így az értelmesen eltöltött időt lehet növelni a közösségi oldalon, azt akarják, hogy a facebookozás újra pozitív élménnyé váljon a felhasználók számára, és ne a hírszemét agyzsibbasztásának élményével találkozzanak. „Meg akarunk győződni arról, hogy a termékünk nemcsak szórakozás, de jót tesz az embereknek” – fogalmazott Zuckerberg.
Persze, az újítás is adhat aggodalomra okot, és nemcsak azoknak a médiacégeknek, amelyek alapvetően a Facebookról szereznek maguknak kattintást, nézettséget. A csütörtöki bejelentésen többen felvetették, hogy a reformok vajon hozzá fognak-e bárhogy is járulni a valótlan hírek terjedésének megállításához. Ez a probléma legelőször Trump megválasztásakor merült fel komolyan, sokak szerint a hamis hírek Facebookon való terjedése nagyban hozzájárult a republikánus jelölt győzelméhez. Később a cég is megerősítette, hogy orosz ügynökök uszító és megosztó posztok terjesztésére használták a közösségi hálót, ezzel próbálták polarizálni az amerikai választókat.
A múlt év végén ezt követően Mark Zuckerberg is elkezdett komolyan kampányolni a változtatások fontossága mellett, elismerve a Facebook emberek százmillióinak mindennapjaira gyakorolt óriási hatását. Erről szólt az újévi fogadalma is: megjavítja a Facebookot. Ezek a most bejelentett változtatások ennek a hosszú folyamatnak az első lépései lehetnek.