A Genezis a romák ellen elkövetett gyilkosságsorozat témáját dolgozza fel. Fliegauf Bence 2011-es Csak a szél című filmjével ellentétben viszont nem az elemi félelemre és a gyilkosoknak való kiszolgáltatottságra helyezi a hangsúlyt, hanem arra, hogy mi következik egy roma fiú életében családjának lemészárlása után.
Egy munkájába temetkező sikeres ügyvédnő – felettese nyomására – elvállalja a rasszista gyilkosságsorozat egyik vádlottjának védelmét, de a nyomozás során megismerkedik az ügyben tanúként részt vevő kisfiúval is, és ez a találkozás mindkettejük életét gyökeresen megváltoztatja. Egy titokzatos kamaszlány is belekeveredik az ügybe, amikor sötét titkok derülnek ki a szerelméről. A bibliai eredettörténet a társadalom legkülönbözőbb rétegeiből érkező emberek sorsán keresztül elevenedik meg, útjaik sosem kereszteznék egymást, ám sorsuk mégis összefonódik ennek a tragikus bűnténynek az árnyékában.
A Genezis szereplői az egyetemes emberi értékek – az életbe vetett hit, a szolidaritás, a felelősség – mentén döntenek a sorsukról, így lehetőséget kapnak az újrakezdésre, egy új életre.
Bogdán Árpád második mozifilmjét a február közepén kezdődő 68. Berlinale Panorama Special nevű szekciójába válogatták be. A film operatőre Dobos Tamás (Apaföld, Lágy eső), a zeneszerzője Víg Mihály, vágója Politzer Péter (Before Dawn, Fehér tenyér). A főszerepekben Cseh Anna Marie (Fiatalság, A fény ösvényei), valamint Csordás Milán és Illési Enikő Anna amatőr színészek láthatók.
A Genezist április 12-től vetítik a hazai mozik.