Egy év alatt a háromszorosára nőtt a Lánchíd felújításához szükséges idő úgy, hogy a váralagút felújítását kivették a beruházásból – hívta fel rá a figyelmet az Index.
A hírportál összehasonlította a 2017 áprilisában és a 2018 áprilisában kiadott fővárosi előterjesztést. Míg az előbbi szerint még másfél év alatt megoldható lett volna a Lánchíd és az alagút felújítása összesen 22,3 milliárd forintból, a most kiadott előterjesztés szerint már három év kell csak a Lánchíd felújításához, ami 16,3 milliárd forintba fog kerülni (az alagút felújítási költségeit nem tüntették fel). Az eredeti tervek 2017. júniusi kezdéssel számoltak, és 2019. decemberi befejezéssel, jelenleg azonban 2018. decemberi kezdésről és 2021. decemberi befejezésről van szó.
Mivel az alagút felújítását csak ezután tervezik, nem kizárt, hogy akár 4-5 évig is lezárások keserítik majd a budapestiek életét. Erről Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató a következőt írta Facebook-oldalán:
Ez azt jelenti, hogy az Alagút–Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, kb. 4-5 évig lesz lezárva a forgalom előtt. Ezzel pedig nemcsak az autósokra, hanem a hídon ma is a legtöbb embert átszállító 16-os és 105-ös buszokra, illetve a kerékpárosokra is kétszer olyan hosszú lezárási idő vár.
A Lánchíd felújításának részleteiről szerdán dönt a főváros, így még semmilyen részletet nem tekinthetünk véglegesnek. Gyakran előfordul, hogy a kivitelezői pályázat kiírása után drágább ajánlatok érkeznek a becsültnél, illetve különböző okokból el is húzódhat a közbeszerzés.