A tesztautókat gyakran egész egyedi színekkel adják át a forgalmazók, a Lexus azonban nem a színnel akart kitűnni, amikor átnyújtották a Mercury Grey-re elkeresztelt szürke színű kocsi távirányítóját.
Pedig nem érdemes átsiklani a külsőn, az UX-nél rajzoltak néhány nem megszokott formát. A látványos hűtőmaszk persze ízlés kérdése, a hátsó lámpa és a csomagtérajtó tetején lévő szárny azonban elég vagányul néz ki. Eltalálták a visszapillantó tükröket is, ebből a fazonból garantáltan kevés lesz valamelyik budai pláza mélygarázsában.
A belső tér formatervezésénél a Lexus állítja, hogy a japán engawa építészeti koncepciót vették figyelembe, amelynél szinte észrevehetetlen a külső és a belső tér közötti átmenet. Tény, hogy a kormány jó fogású, de az is feltűnik, hogy a műszerfal utasoldali részét is rendesen megtervezték.
Ezzel annak a balesetveszélyes gyakorlatnak is véget vetve, hogy az anyósülésen ülő felrakhassa a lábát a szélvédőhöz. Hiába mutatnád meg minden úton lévőnek a körömlakkod, ha egy ütközésnél a légzsák visszahajtja rád mindkét lábadat.
Nagyon klasszak az UX ülései, kézzel varrják mindet, ugyanúgy, ahogy a kendo ruhák öltéseit. Mégis egy japán autóról beszélünk, melynél odafigyelnek a részletekre. Ilyen részlet például a műszerfalon található zongorabillentyűk, melyek igazán jól néznek ki, és teljesen logikussá teszik – egy touchpaddel kiegészítve – a keresgélést a navigációban, illetve az autó menüjében.
Ha fékezel, újratölt
A tesztautóban lévő 1987 köbcentis benzinmotor és a hibridhajtást jelentő villanymotor összesen 184 lóerőt ígér, ami elég meggyőző a horvát autópályán sportmódba kapcsolva az autót. De még jobban tetszett a lassabb haladás – amikor a fizetőkapuknál araszoltunk. Ugyanis a műszerfalon a kocsi folyamatosan jelzi – minden gázelvételnél és fékezésnél, hogy épp mennyi energiát táplálunk vissza – így az araszoláshoz bekapcsoló villanymotor gyakorlatilag nem fogyaszt.
Csak ennek tudható be, hogy hat liter alatti fogyasztást is tudtunk mérni a háromnapos teszt alatt, pedig az adriai országutakon azért néha lehetett lendületesebben is haladni. Szerettük az autó felszereltségét – igaz, ezért a csomagért már 16 millió forintnál is többet kell fizetni (az alapár amúgy 11,5 millió forint).
Az adaptív tempomat ugyan néha bosszantó, amikor nem váltunk elég gyorsan sávot és az autó lelassít az autópályán előtte cammogó kamion 85 kilométeres sebességére. De a panorámás nézetes parkolássegítő – mellyel a kameraképeket összerakva felülről látod magad parkolás közben – isteni!
Mint egy vadászgép
Amúgy rengeteg biztonsági fejlesztés rendelhető a kocsihoz, amely, ha kell, felismeri a közlekedési táblákat, sem a sávból, sem az útról nem enged ki-, illetve lecsúszni. És remek ötlet a HUD, amely kivetíti a szélvédőre a műszerfal adatait, van úgy, hogy az ember nem tud vezetés közben lepillantani a kormány mögötti adatokra.
Volt olyan részlete is, ami nem tetszett: a csomagtartó kicsi. Ezzel a kocsival négyen csak akkor tudnak elmenni nyaralni, ha csomagok helyett csak hitelkártyát visznek magukkal. 283-320 liternyi cucc fér hátra, ennyi egy nagy bevásárlás, nem egyheti cucc egy négytagú családnak.
Ha kicsi a család, vagy szívesen vesztek második autónak is egy drágább kocsit, akkor kérjétek el az UX-et egy tesztvezetésre. Tele van szerethető részletekkel.