Szabadidő

Kitiltaná a gyerekteleneket Disneylandből egy anyuka – a neten fakadt ki

Szerinte Disneyland családi vidámpark, elsősorban gyerekeknek készült. Épp ezért lelkiismeret-furdalás nélkül tiltaná ki azokat, akik pusztán a saját örömükre érkeznek – gyerek nélkül.
disneyland csipkerózsika twitter kiakadás

Van egy nagyon jó barátnőm, aki nagyjából azóta őrült Disney-rajongó, amióta csak az eszét tudja. Olyannyira, hogy mikor néhány éve kijutott Párizsba, úgy döntött, egy teljes napot lecsíp a városnézésre szánt időből, hogy gondtalanul élvezhesse Disneylandet. Ami azt illeti, egyikünk se lepődött meg ezen. Ahogy azon sem, hogy azon a bizonyos napon egymás után küldözgette a fotókat az ikonikus figurákról, a játékokról, és persze magáról – ahogy Minnie-fülekkel pózol. Élete élménye volt – és nem, ezzel egyáltalán nem túlzok.

Csakhogy életre szóló élmény ide, rajongás oda, a barátnőmnek, mint kiderült, semmi, de semmi keresnivalója Disneylandben. Legalábbis egy amerikai nő szerint, aki finoman szólva is megosztó Twitter-posztban ment neki mindenkinek, aki pusztán a saját örömére használja a szerinte családi vidámparkot. Az anyuka, aki a közelmúltban hároméves gyermekével látogatott ki Disneylandbe, és szerzett életre szóló „élményeket”, nehezményezte, hogy kisfiával – elsősorban a gyerektelen Disney-rajongók miatt – órás sorokat kellett végigállniuk. Nemcsak a játékoknál, de még a perecárusnál is.

 „Ez egy családi vidámpark. Nem véletlenül ez a neve, elvégre elsősorban gyerekeknek készült”írta, majd hozzátette, lelkiismeret-furdalás nélkül tiltana ki mindenkit, aki gyerek nélkül jön. A poszt persze kapott hideget-meleget a kommentelőktől, arra azonban senki nem számított, hogy lesz majd olyan, aki amellett, hogy védelmébe veszi a nőt, még az egyetértéséről is biztosítja – mindezt egy országos napilap hasábjain.

Nem sokkal a fent említett Twitter-poszt után Johnny Oleksinski, a The New York Post újságírója hosszú cikket közölt az Y-generáció és a Disney viszonyáról, ami szerinte finoman szólva is furcsa és a legnagyobb jóindulattal is egészségtelen. „A fiatalok jelentős része sem pénzt, sem időt nem sajnál, hogy hódoljon szenvedélyének, melynek középpontjában egy elsősorban gyerekeknek szóló márka áll” – írta az újságíró, aki szerint a gyerekmárka iránti rajongás már csak azért is aggályos, mert elbutítja, és a kultúra más területei iránt érzéketlenné teszi a fiatalokat.

Anélkül, hogy mélyebben belemennénk az üzengetésbe, a magunk részéről ideteszünk egy Walt Disney-idézetet – okulásul az újságírónak és a frusztrált édesanyának: „Halott vagy, ha csak és kizárólag a gyerekeknek készítesz valamit. A felnőttek is gyerekek. Csak már felnőttek.”

Nyitókép: Wikipédia

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top