Felhőpartizás: így bulizhatsz, ha rettegsz a koronavírustól

Andersen Dávid | 2020. Február 13.
A koronavírus miatt sokan saját magukat helyezték karantén alá, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne bulizhatnának egy jót esténként.

Bár továbbra is növekszik a koronavírus által megfertőzött emberek száma, egy infektológiai szakértő szerint nyárra véget érhet a járvány. A fertőzöttek közül szerencsére sokan gyógyulnak, aki pedig még nem tünetmentes, karanténban várja, hogy a szervezete legyűrje a betegséget. Olyan is akad, aki ugyan nem beteg, de ettől még karanténba parancsolták, mint például az a kínai maratonfutó, aki otthonában teljesít 50 kilométeres távokat a felkészülés jegyében. 

Kínában több millió embert érintenek a településeken bevezetett lezárások, a nagyvárosok utcái sok helyen szinte teljesen elnéptelenedtek. Ez természetesen az éjszakai élet drasztikus visszaesésével is járt, így hétvégente konganak az ürességtől a klubok, bárok és koncerthelyszínek. Az élelmes klubtulajdonosok azonban összefogtak és kitalálták a cloud clubbing módszerét: a TikTokhoz hasonló Douyin videomegosztó platformon élő közvetítést adnak ismert DJ-k szettjeiről, amelyhez az érdeklődők csekély összeg fejében csatlakozhatnak – írja a South China Morning Post.

A módszer annyira sikeresnek bizonyult, hogy múlt pénteken az egyik sanghaji klub négy óra alatt hétszázezer jüant (bő 31 millió forintot) keresett, mivel az élő buliközvetítéshez nem kevesebb mint 71 ezer virtuális bulizó csatlakozott. Egy nappal később, szombat este öt órán át pörgött a „felhőparti”, a klub aznapi internetes bevétele pedig elérte a kétmillió jüant, ami bő 89 millió forintnak felel meg. 

Több tízezer ember bulizik együtt a cloud clubbing-nak köszönhetően (Fotó: Getty Images)

A virtuális bulik bevételeit ráadásul a kínai klubok különleges módszerekkel tudják tovább gyarapítani: a távol-keleti országban népszerűek a különféle, valós pénzért vásárolható virtuális ajándékok, amelyekkel a felhasználók az online előadókat jutalmazhatják. A Douyin ráadásul jó érzékkel rárepült a koronavírus-parára, a virtuális szájvédő maszk például rendkívül népszerűvé vált a videós platform felhasználói között. 

A cloud clubbing ugyan nem új megoldás, korábban is volt már ilyesmire példa, a koronavírus miatt azonban most elképesztően megugrott az érdeklődés a hasonló módszerek iránt: szintén Kínában kellet törölni múlt héten a Strawberry Music Festival rendezvényeit, a szervezők azonban a veszteségek csökkentése érdekében élőben streamelték a legnépszerűbb előadók koncertjeit a magyarul tagadhatatlanul vicces nevű Bilibili videomegosztón. 

Az emberek millióit érintő karanténok miatt Kínában már több iskola is átállt az online oktatásra, a különféle internetes játékok iránti érdeklődés pedig annyira megugrott az otthon kuksoló emberek miatt, hogy több szerver is megadta magát a nagy terhelés alatt. Megnőtt a virtuális edzőtermek látogatottsága is, sokan online közvetített edzésekkel tartják formában magukat, amíg a karantén feloldását várják. 

Exit mobile version