A Luchvaart Nieuws beszámolója szerint a múlt héten egy potyautast találtak a maastrichti repülőtéren egy Londonból érkező áruszállító repülőgép futóműaknájában.
Radaradatok alapján a 16 éves kenyai fiú a Turkish Airlines TK 6305-ös cargo-járatát teljesítő, TC-JCI lajstromjelű Airbus A330-200F áruszállító repülőgépen érkezett a holland városba. A gép Isztambulból Stanstedre, majd onnan Maastrichtba repült, az egyelőre nem világos, hogy a török főváros repülőterén, vagy a London környéki légikikötőben mászott fel a gépre.
Az Airportal szerint a futóműaknában tartózkodás három szempontból sem életbiztosítás:
- nincs benne túl sok hely, jól kell helyezkedni ahhoz, hogy a futómű a behúzáskor ne nyomja agyon a potyautast,
- 8 ezer láb magasság fölött kihűléssel kell számolni, a járat viszont a Flightradar szerint 19 ezer láb magasságban repült,
- ezen a magasságon a levegő rendkívül ritka, a futóműaknában nincsenek olyan körülmények, amelyek kedveznének az emberi szervezetnek, elsősorban az agy működésének, és az itt tartózkodó ember pár perc alatt hypoxiás, azaz oxigénhiányos állapotba kerülhet, és elveszítheti az eszméletét, akár bele is halhat.
A futóműaknában tartózkodó, a repülés közben öntudatlan állapotba kerülő potyautasok sok esetben a leszállást megelőző, pár ezer lábon végrehajtott futóműnyitáskor, vagy a földet éréskor nagy sebességnél kizuhannak a repülőgépből, és ez végez velük, ha nem haltak meg a kihűlés vagy az oxigénhiány következtében, teszik hozzá.