2011. február 10-én, vagyis immár 10 éve került fel a YouTube-ra az akkor 13 éves Rebecca Black Friday című számához készült videoklip. A dalt és a videót 4000 dollárért Black édesanyja rendelte meg az ARK Music Factory nevű kiadótól a lánya számára. Az első hónapban alig 1000 megtekintést produkált, márciusban azonban felkapták a közösségi oldalak és hamarosan már milliók kattintották, a kislemez pedig alig egy hét alatt mintegy 40 ezer példányban kelt el. A kifejezetten idegesítő, instant dallamtapadást okozó szerzemény úgy vonult be a zenetörténelembe, mint a világ legrosszabb dala. A kiskamasz lány akkoriban halálos fenyegetéseket is kapott miatta.
„Bárcsak visszamehetnék és beszélhetnék a 13 éves önmagammal, aki rettenetesen szégyellte magát és félt a világtól. A 15 éves önmagammal, aki úgy érezte, hogy nincs kivel beszélnie a depressziójáról. A 17 éves énemmel, aki csak azért ment iskolába, hogy étellel dobálják meg őt és a barátait. A 19 éves önmagammal, akinek szinte minden producer és dalszerző azt mondta, hogy soha nem fog vele dolgozni. A néhány nappal ezelőtti önmagammal, aki undorítónak érezte magát, amikor a tükörbe nézett! Egyre inkább arra próbálom emlékeztetni magam, hogy minden nap egy új lehetőség arra, hogy megváltoztasd a valóságot és felemeld a lelked. Nem egyetlen dolog vagy választás határoz meg. Az idő mindent begyógyít. Ez egy olyan folyamat, amit soha nem késő elkezdeni. Furcsa dolog ilyet közzétenni, de az őszinteségtől jól érzed magad, ha mástól nem is” – írta Instagram-oldalán mostanában Black.
A 23 éves Black az elmúlt évtized folyamán mintegy húsz dalt adott ki, igaz, egyik sem ment közelítőleg sem akkorát, mint a Friday annak idején. 2016-ban saját dokumentumműsort forgatott Life After Friday címmel. 2017-ben versenybe szállt a The Four: Battle for Stardom című zenei tehetségkutatóban is, ám az első adásban kiesett. Ezek után sem adta azonban fel az énekesi karrierjét. Legutóbbi száma, a Girlfriend a közelmúltban debütált. Az éneklés mellett youtberként is tevékenykedik, a csatornáját mintegy másfél millióan követik. Zenei videókon felül divat és szépségápolás témában is készít anyagokat.
Tavaly áprilisban queerként (gyűjtőfogalom az olyan szexuális és nemi kisebbségek jelölésére, akik nem heteroszexuálisak, vagy ciszneműek) coming outolt. „Ez olyasvalami, amiről nagyon sok beszélgetést folytattam önmagammal, barátaimmal és a családommal az elmúlt években. Számomra a queer szó nagyon jó érzés. Nagyon sokféle emberrel jártam, és nem igazán tudom, mit hoz a jövő” – mondta erről.