Április utolsó vasárnapjának délutánján egy wekerletelepi fagylaltozóban az egyik vendég bankkártyájáról az elfogyasztott édesség árának a tízszeresét vonták le, amit ő nem vett észre. Három nappal később azonban, amikor az illetékesek átnézték a heti könyvelést, feltűnt nekik a húszezer forintos pluszbevétel, és a számlákat átböngészve meg is találták, mi volt a forrása. „Emlékeztünk is a vevőre, tudtuk, hogy nem környékbeli, mert még beszélt is vele az akkor dolgozó alkalmazott. Egyértelmű volt, hogy meg kellett találnunk, ez az ő pénze, vissza akartuk adni” – nyilatkozta a Blikknek Romhányi Réka, a fagylaltozót üzemeltető cég tulajdonosa.
„Egész nap gond volt a banki terminállal, amikor az eset történt, sajnos ez errefelé majdnem mindennapos dolog, van, hogy ötször is le kell húzni egy kártyát, mire a gép elfogadja. Nem kizárt, hogy emiatt idegességében az alkalmazott írt be egy nullával többet a számla értékéhez, de sima terminálhiba is lehetett, a lényeg, ez a pénz nem a miénk, ekkora borravaló nincs, kutyakötelességemnek éreztem, hogy megtaláljuk a vevőt” – tette hozzá.
Miután felvették a kapcsolatot a bankkal, azt a tájékoztatást kapták, hogy jobb, ha személyesen keresik meg a vevőt, akinek végül a közösségi oldalakon keresztül próbáltak a nyomára bukkanni. A csapat sikerrel járt, megtalálták a vendéget, aki személyesen kereste fel újra a fagyizót, ahol egy ingyen fagyi és bocsánatkérés mellett készpénzben kapta vissza a túlfizetés különbözetét.