A Meta közleménye szerint, ahogy az a Facebook újításainál lenni szokott, az átállás folyamatos lesz, nagyjából egy hét alatt éri el az összes felhasználót. Először a telefonos appokat érint, aztán érkezik a webes felületre.
Milyen újdonságokra számíthatunk?
Gyökeresen megváltozik a hírfolyam, az lesz a legfontosabb változás: lesz egy Home (ezt látjuk alapban, ha elindítjuk az alkalmazást) és a Feeds, amire opcionálisan átválthatunk. A Feeds nagyjából az, amit eddig facebookos hírfolyamként ismertünk, ahol nem lesznek „ajánlott” posztok – ezekből áll ugyanis az új, alapértelmezett Facebook-fal.
Ide gyakorlatilag mindenféle poszt beeshet, oldaltól, felhasználótól, nyílt csoporttól, a Facebook algoritmusa szabja meg a ránk zúduló tartalmat, amit a szokásainkra optimalizál. A hirdetésektől nem szabadulunk, azok mindkét hírfolyamban lesznek.
A Facebook változásai erősen hajaznak a TikTok működésére, amely egyelőre hatalmas népszerűségnek örvend: sőt, a Facebook növekedése az elmúlt időszakban gyakorlatilag megállt, míg a kínai hátterű Tiktok továbbra is dinamikusan növekszik.
Ezzel a Facebook nagyobb kontrollt ígér a felhasználóknak, de nekünk kicsit úgy tűnik, hogy inkább afelé tolódnak el a változások, hogy a Facebook hírfolyam görgetése még addiktívabb legyen.
(Telex)