Nem jön be elég pénz az alkoholos italok adójából, mert a fiatalabb japán nemzedék kevesebbet iszik, mint a szüleik, ezért kampány indul, hogy bátrabban fogyasszanak – írja a BBC.
A „Sake Viva!” kampánytól azt várják, hogy kidolgozhat egy tervet az ivás vonzóbbá tételére – és az iparág fellendítésére. Ennek részeként 20 és 39 év közötti fiatalokat kérnek fel, hogy osszák meg üzleti ötleteiket, hogy beindítsák a keresletet társaik körében – legyen szó sakéról, whiskyről, sörről vagy borról.
Az adóhatóság szerint a részben a Covid-járvány idején kialakult új szokások és a népesség elöregedése vezetett az alkoholeladások visszaeséséhez.
A japán adóhivatal legfrissebb adatai azt mutatják, hogy 2020-ban az emberek kevesebbet ittak, mint 1995-ben, a számok évi 100 literről 75 literre zuhantak. Az alkoholra kivetett adókból származó adóbevételek is csökkentek az évek során. A The Japan Times szerint 1980-ban a teljes adóbevétel 5 százalékát tette ki, 2020-ban viszont már csak 1,7 százalékot.