Az apai ágon bolgár származású Szecsanov Martin a gimnázium elvégzése után a Práter utcai fotósiskolában tanult, majd a filmgyárhoz került világosítóként. Koltai Lajos operatőr mellett dolgozott Szabó István Hanussen című, 1988-ban bemutatott filmjében. Szintén ő volt a világosító a Szamárköhögésben, a Meteóban, a Melodrámában és a Senkiföldje című moziban. A kilencvenes években segédoperatőrként számos Magyarországon készült amerikai filmben dolgozott, köztük az Evitában, A Féreg akcióba lépben, a Rendőrakadémia 7-ben és az X polgártársban. A 2000-es évektől reklámfilmekben is forgatott.
Első játékfilmes operatőri munkája 2006-ban bemutatott Metamorfózis volt Sinkovics Gézával közösen, Hódi Jenő rendezésében. Ezt követően Herendi Gáborral forgatta a Lorát (2007), ő volt az operatőr a Szobafogság (Daniel Young, 2008), a Senki szigete (Török Ferenc, 2014), A fény őrzője (Ermek Tursunov, kazahsztáni filmdráma, 2018), a BÚÉK (Goda Krisztina, 2018), valamint az X – A rendszerből törölve (Ujj Mészáros Károly, 2018) című filmben. Törökországban fényképezte a Ketche és Can Ulkay által rendezett Müslüm-öt (2018) és az Özer Feyzioglu által készített, a súlyemelő világlasszis Naim Süleymanoglu életéről szóló Naim-ot (2019). Egyik kedvenc műfaja a videoklip volt. Számos zenekarral, zenésszel dolgozott együtt, készített klipet sok más mellett Yonderboinak, a Superbuttnak, a Fekete Vonatnak, a Heaven Street Sevennek és a Leukémia zenekarnak. Saját zenekarai (IL18, Magyar Jaguár) klipjeit is maga készítette. Fotósként és festőként szintén tevékenykedett; a barátokkal üzemeltetett Fest; Tisztít Galériában képzőművészeknek biztosított kiállítási lehetőséget.