nlc.hu
Szabadidő
Borravaló adási szokások Magyarországon

Érzékeny témáról készült felmérés: így állunk hozzá mi, magyarok

Alaposan kivesézi a borravaló témát a Hellopay közleménye.

Miközben a bankkártya borravaló fizetés terén mára megelőzte a készpénzt, jattot ma is csak akkor adunk szívesen, ha jó volt a kiszolgálás. A borravaló intézménye él és virul, ám a fiatalabb magyarok már jobban meggondolják, hogy adnak-e és mennyit – ismertette felmérésének eredményét a fizetési rendszereket üzemeltető Hellopay.

Érzékeny témáról készült felmérés: így állunk hozzá mi, magyarok

A megkérdezettek háromnegyede, főképp fiatal felnőttek

és magasabb jövedelműek járnak olyan helyre, ahol szokás a borravaló. 13 százalék elutasítja a dolgot, a megkérdezettek negyede viszont szívesen ad többet, tíz százalék pedig hangulata alapján dönt. A válaszadók harmada a szolgáltatás minőségétől teszi függővé a borravalót. A jattolás Magyarországon egyértelműen a szolgáltatással való elégedettség fokmérője. Szervizdíj hiányában a többség 5-10 százalékos összegű borravalót ad,

szervizdíj mellett pedig átlagosan hat százalékot.

A bankkártya a borravaló-fizetésben már megelőzte a készpénzt, ami Kelet-Magyarországon népszerűbb. A mobiltelefonos fizetés leginkább a fiatal felnőttek körében hódít. A borravaló megítélése az életkor mellett kultúrafüggő is. Az Egyesült Államokban szinte kötelező 20-25 százalékot hozzácsapni a számlához, míg Európa nagy részén a 10 százalék körüli borravaló már nagyvonalú. Ausztriában és Szlovákiában 10-12 százalékot szokás adni, a szlovénoknál már kevésbé jellemző a jattolás, az

olaszok és a görögök pedig belekalkulálják a végösszegbe.

A Hellopay online felmérése márciusban készült 1000 fős mintán, a 18 és 65 éves magyarországi internetezők körében. A megkérdezettek közössége nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió szerint reprezentatív.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top