Az amerikai McDonald’s 2021-ben vezette be az IBM által fejlesztett automatizált rendelésfelvételi rendszerét (AOT), autós éttermeiben. A mesterséges intelligencia (AI) lehetőségeire alapozó kiszolgálási felülettől a rendelések egyszerűsítését és gyorsítását várta a McDo, ám csalódniuk kellett, mert nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a vendégek bizarr hibákról számoltak be, miután számtalan rendelési bakival szembesültek – írja az Axios.
A cég hétfőn megerősítette, hogy felfüggeszti a tesztet,
amin nem is igazán csodálkozunk, az alábbi bakik ismeretében:
· Egy netre kikerült videón a rendszer tévesen éppen több száz dollárnyi McNuggets csirke rendelést nyugtáz.
· Egy másik, még viccesebb esetben pedig az AI szalonnával töltött jégkrémet akart készíttetni egy vendégnek.
A McDonald’s a kényszerű újratervezés dacára is óriási lehetőséget lát az AI-vezérelt rendelésfelvétel fejlesztésében, úgyhogy hamarosan folytatják a tesztelést. Az alkalmazottjaik viszont egy időre fellélegezhetnek, hiszen a mesterséges intelligencia egyelőre nem áll készen munkájuk elcsaklizására.