nlc.hu
Szabadidő
A Dolce & Gabbana kutyaparfümöt dobott piacra

Ez állatság: a Dolce & Gabbana kutyaparfümöt dobott piacra 40 ezerért

Az olasz márka egy új szegmensbe szeretne betörni az illatával, az állatvédők azonban figyelmeztetnek, hogy nem feltétlenül okos döntés parfümözni a kutyánkat.

A Dolce & Gabbana meglepő szegmensben tör előre: parfümöt dobott piacra kutyáknak. Az RSPCA brit állatvédő szervezet szerint azonban nem szabad belenyúlni a kutyák szaglásába azzal, hogy saját illatot adunk nekik. Egyrészt lehet, hogy ez az illat kellemetlen lesz számukra, másrészt az illat megnehezítheti a környezetükkel való kapcsolattartásukat – írja a Guardian.

kutya

A Dolce & Gabbana egyik reklámkutyája (fotó: Dolce & Gabbana)

„Feltétel nélküli szeretet, hűséges és játékos”. Ezek a szavak állnak az olasz divatház új kampányának középpontjában, amiben az új alkoholmentes illatukat, a Fefét hirdetik kutyák számára. A márka tacskóval, csivavával és bichon frisével reklámozza a parfümet, a reklám pedig az alábbi szöveggel zárul:

Mert nem csak egy kutya vagyok, én Fefé vagyok.

Az illet 99 euróba, vagyis nagyjából 40 ezer forintba kerül, és a kedvenceink ylang-ylang, pézsma és szantálfa meleg jegyeit hordozzák majd magukon, miután befújtuk őket – hangzik az ígéret. A parfüm palackján egy 24 karátos aranyozott mancs látható, hangsúlyozva a termék luxus mivoltát. Egy exkluzív vörös Dolce & Gabbana kutyanyakörv is jár mellé aranyozott mancs medállal.

Fefé

A Fefé luxusüvege (forrás: Dolce & Gabbana)

Az állatvédők szerint a kutyákat sokszor antropomorfizálják, elmosva a határokat aközött, hogy mi az, amit az állatok szeretnek, és mi az, amit az emberek. Alice Potter, az RSPCA tudományos tisztviselője szerint a kutyák tájékozódásában és a világgal való kapcsolattartásban a szaglás kiemelt szereppel bír, ezért a gazdiknak azt tanácsolják, hogy kerüljék a parfümök használatát a kutyájukon, mert az kellemetlen lehet a számára.

A Dolce & Gabbana választása nem véletlen: a bejelentéskor a piac valósággal megőrült az új termékért, mivel felmérések szerint a kisállatokra fordított összeg 2030-ig növekedést mutat, és az emberek hajlandók egyre többet fizetni a kedvenceikért.

2007-ben a luxus londoni áruház, a Harrods bevezetett egy kutyaparfümöt, amelyet Sexy Beastnek hívtak. 2022 februárjában II. Erzsébet bemutatta a Happy Hounds kutya kölnit, amelyet a Sandringham királyi birtok címerével díszítettek. 20 fontért a brit kiskereskedő Space NK egy kutyapermetet árul „friss top jegyekkel”. A L’Oréal tulajdonában lévő Kiehl’s egy ölelgethető bundapermetet árul 18 fontért. A kutyaillatok tehát nem újak, de egy luxus divatház belépése a területre mindenképp újdonságnak számít.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top