Közel 1200 divatrajongó töltötte ki augusztusban az Arena Plaza legújabb, szépségápolással kapcsolatos kérdőívét.
Odafigyelünk a bőrünkre
A bőrápolásra nagy hangsúlyt fektetünk: az Arena Beauty Index eredményeiből kiderül, a válaszadók közel fele (40%) rendszeresen jár kozmetikushoz, és odafigyel arra is, hogy jó minőségű termékeket használjon.
A kutatás szerint a hidratálás a legfontosabb, a nappali arckrém nem hiányozhat a piperepolcokról (63%). Jól tudjuk, a smink csak tiszta, egészséges bőrön érvényesül. Sminklemosó tej (53%), arctisztító tonik (42%) vagy micellás víz (49%), sokak napi rutinjában szerepel, míg éjszakai arcápolót (37%), szemkörnyék ápolót (24%), fényvédőt (17%) vagy szérumot (10%) már kevesebben használnak.
Bőrápoláshoz legtöbben (49%) két terméket használnak napi rendszerességgel, de sokan vannak (40%), akik 3-4-féle “kencét” is bevetnek szépségük érdekében. Ezekre a többség 5000 forintot szán és leginkább drogériákban (70%) szerzi be őket. A válaszadók fele (48%) nyitott az újdonságokra, de vásárlás előtt szívesen olvasnak blogokon, fórumokon a kiszemelt termékről (35%). A bőrápolási márkák közül a Nivea, a Garnier és a L’Oréal a legnépszerűbb.
Napi rutin
A sminkelés a többség (60%) napi rutinjának elengedhetetlen része, ami reggelente 10-20 percet vesz igénybe.
A legtöbben legszívesebben profi sminkoktatásra iratkoznának be (46%), de a YouTube vloggereknek hála sokan (37%) lesik el videókról a legújabb trendeket és technikákat. Ha nappali sminkről van szó, Palvin Barbi természetes, de mégis szexi make-upja az abszolút nyerő (46%). A megkérdezettek negyede (23%) szavazott a Kim Kardashian által képviselt mesterien kontúrozott arcra, ezzel ezüstérmes lett, Eva Mendes bronzos, napcsókolta sminkje pedig a dobogó harmadik helyét (15%) érdemelte ki. Bár nappal visszafogottak vagyunk, de az esti bulira szeretünk egy kicsit bevadulni, füstös szemekkel (53%), vagy hangsúlyos ajkakkal (23%).
A neszesszer must-have darabjai
Szempillaspirál nélkül soha! A válaszadók több mint a fele egy lakatlan szigetre is magával vinné kedvencét, de a BB krém (32%), a szemöldökceruza (28%), és egy jó rúzs (22%), is nélkülözhetetlen darabja a sminktáskánknak. Ezekre a termékekre a többség (42%) 2000-4000 forintot költ, de vannak, akik akár 8000 forintot is kiadnának egy-egy újdonságért (29%). A high-end vonal kedvenc márkája toronymagasan a M.A.C., míg a drogériákban kapható sminktermékek közül a L’Oréal és a Maybelline lett a nyertes.