A Sterling Egyetem friss kutatása azt tanulmányozta, miként befolyásolják az illatosított dezodorok és parfümök azt, ahogyan a férfiak maszkulinitását megítéljük. És kiderült, hogy nagyon is befolyásolják.
A kutatáshoz 130 női és férfi résztvevőt kértek fel, az ellenkező neműeknek a másik maszkulinitását vagy femininitását kellett megítélniük. Kiderült, hogy a nők kimondottan érzékenyek az illatokra – a korábban illat nélkül kevésbé férfiasnak minősített pasikat később sokkal maszkulinabbnak ítélték, amikor dezodort használtak, míg a korábban is férfiasnak tartott férfiakon keveset változtatott az illat.
A kutatás vezetői szerint jól látszik, hogy a dezodorreklámok is a férfiasság ígéretével akarják eladni termékeiket, valószínűleg ez is hozzájárul, hogy a deótól illatozó pasikat maszkulinabbnak ítéljük meg.
Ugyanakkor nem biztos, hogy a szupermaszkulin annyira jó: a túlzott férfiasságot általában agresszióval, ellenségességgel társítjuk, érdekes azonban, hogy a feminin jellegnek nincsen ilyen “felső határa”.