Egy friss felmérés szerint a magyarok 76 százaléka már ünnepelte valamilyen módon a Valentin-napot. Bár a megkérdezettek alig fele tartja kifejezetten fontosnak egymás megajándékozását, mégis úgy tűnik, hogy hazánkban is szokássá vált romantikus meglepetéssel kedveskedni párunknak a szerelem ünnepén. A válaszadók közel 80 százaléka már kapott és adott is ajándékot, derül ki az ELITTÁRS és a ShopAlike.hu 1569 fő megkérdezésével készült kutatásából, ami 915 nő és 654 férfi megkérdezésével készült 2014 januárjában.
Hogyan készülünk a Valentin-napra?
A felméréséből kiderül, a hölgyek előrelátóbbak, már jóval a Valentin-nap előtti időszakban megkezdik a csipke- és koktélruhák kínálatának feltérképezését, míg a férfiak körében nem ugrik meg az öltönyök és ingek kereslete az időszakban. Az ajándékokat illetően azonban mindkét nem viszonylag megfontolt, a legtöbben már január végén nekilátnak ajándékot keresni, majd február első hétvégéjén a feledékenyek is észbe kapnak, és még egy vásárlási roham figyelhető meg.
Mire vágyunk Valentin-napon?
A vásárlási adatok azt mutatják, hogy a férfiak leginkább karkötőt, fülbevalót, fehérneműt, hálóinget és fürdőköpenyt vásárolnak Valantin-napra, míg a nők leggyakrabban karórával, parfümmel, pénztárcával, ékszerrel és kötött sapkával lepik meg kedvesüket. A vásárlási adatok és a valódi preferenciák összehasonlításából azonban kitűnik, mindkét nem inkább arra ügyel, hogy indirekt módon saját magának is örömet szerez. A nők például kevésbé szeretnek fehérneműt kapni, mint amennyire a férfiak kedvelik az általuk kiválasztott szexi alsóneműben látni a hölgyeket. Valamint a férfiak is kevésbé vágynak egy új parfümre, mint amennyire a nők szeretnének párjuk illatától elcsábulni.
Milyen a párunk? Romantikus, csábító vagy inkább takarékos?
A felmérés arra is kitér, hogy mire asszociálunk az egyes ajándékok esetén. Karórát és ékszereket leginkább a sikeres üzletasszonyok és üzletemberek ajándékoznak társuknak. A csábítani akaró, romantikus nők parfümmel, míg az igazi sármőrök fehérneművel lepik meg párjukat. A megkérdezettek szerint a további legnépszerűbb ajándékok választása – mint férfiaknak a pénztárca és a kötött sapka, valamint a nőknek a hálóing és a fürdőköpeny – inkább praktikus, takarékos, mint romantikus, figyelmes, esetleg csábító megoldás.
Jegygyűrűt Valentin-napra?
A kutatás meglepő eredménye szerint ebben a kérdésben ellentmondásos a két nem véleménye. A nők 69 százaléka szeretné, ha Valentin-napon kérnék meg a kezét, sőt minden negyedik nő szerint ez a legtökéletesebb alkalom a lánykérésre. Azonban érdemes óvatosnak lenni, hiszen a nők egyharmada egyáltalán nem örülne ezen a napon egy jegygyűrűnek. A férfiaknál ellenben pont fordított az arány, a megkérdezetteknek csak 13 százaléka gondolja úgy, hogy a szerelmesek ünnepe a legmegfelelőbb nap az eljegyzésre, és a legtöbben inkább külön alkalmat választanak az eseménynek.
A ShopAlike adatai ezt némileg megcáfolják, ugyanis a Valentin-nap előtti időszakban háromszor annyian keresnek eljegyzési gyűrűkre és karikagyűrűkre az oldalon, mint máskor. A férfiak előrelátóan, már január eleje-közepe felé megkezdik a gyűrűvásárlást. Sőt, a vásárlási adatok alapján arra is következtethetünk, hogy a lánykérések javarészt igennel végződnek, ugyanis már néhány nappal Valentin-nap után hirtelen megugrik az esküvői cipőkre indított keresések száma.