Vastag Csaba jelentette be, hogy egy világsztár segítő érkezik a Megasztárba, mondván: „A legfontosabb felelősségünk, hogy a csillaguk ne hullócsillag legyen, ehhez kell nagyon Desmond Child”.
Vastag egyébként Pavel Stanchev, a TV2 vezérigazgatójának tanácsadójaként dolgozik, zenei és előadóművészi szempontból figyeli a Megasztár fejlesztését. Egyébként a Megasztár idei győztese egy Las Angeles-i dalfelvételt is kap.
Oké, de ki is az a Desmond Child?
Desmond Child, vagyis John Charles Barrett 70 éves amerikai dalszerző és producer, akit többször jelöltek Grammy-díjra. Dalszerzőként olyan slágereknél közreműködött, mint a nemrég Budapesten gigakoncertet adó Ricky Martin: Livin’ la Vida Loca című dala, de az ő neve köthető a Livin’ on a Prayer, vagy éppen a How Can We Be Lovers? slágerekhez is. Az alábbi híresség mind dolgoztak Desmonddal: Kiss, Cher, Aerosmith, Bon Jovi, Bonnie Tyler, Dream Theater, Roxette, Ricky Martin, Selena Gomez és Kelly Clarkson.
A dalszerző egy nyolc és fél hektáros birtokon él Nashville-ben a férjével, Curtis Shaw-val és ikerfiaikkal. Küzdelmükről, hogy egy béranya hordhassa ki a gyermekeiket, egy dokumentumfilm is készült a Two: The Story of Roman & Nyro címvel.
Childnak csak 18 évesen mondta el az anyja, hogy nem a férje, John Frederick Barrett az apja, hanem a magyar származású Joseph S. Marfy. A dalszerző nyolc éve már, hogy amerikai-magyar kettős állampolgár. Esküjét Washingtonban tette le, akkor ezt mondta: „Megígérem, az is az esküm része, hogy elmegyek Magyarországra, és segítek a magyar zenészeknek. Tapasztalataimat megosztva mindent elkövetek azért, hogy a magyar zene a világ élvonalába kerüljön.”
2007-ben kiadta a „The Steps of Champions” című dalt, amely átdolgozása a magyar forradalom hatvanadik évfordulója alkalmából rendezett megemlékezések hivatalos himnusza lett. Ezért Artisjus-életműdíjat kapott.
Desmond Child nagyon büszke arra, hogy a Covid alatt Chicago egész városában kinyitották az emberek az ablakokat, és a Livin’ on a Prayer című dalt énekelték. „Reményt adott és közösséget épített. Nemcsak egy dalt írtunk, hanem valami különlegeset is írtunk” – nyilatkozta a Guardiannek. Az 1986-os sláger egyébként egymilliárd feletti lejátszásnál tart a Spotifyon.
Pedig Child elmondása szerint Jon Bon Jovi egy kicsit szentimentálisnak tartotta a dalt, és nem akarta, hogy felkerüljön a Slippery When Wet lemezre. „Akkoriban nem ezt a típusú hard rock hangzást kereste. Richie-vel (Richie Samborával – a szerk.) letérdeltünk, és könyörögtünk neki, hogy legalább próbálja meg felvenni a dalt. Aztán nézze meg, mi történt, remekművet készítettünk!” – mondta az Entertainment Focus internetes oldalnak.
Öt évtized alatt Child 80 Billboard-slágert szerzett, dalai pedig 500 milliós eladást produkáltak.
„Megpróbálom a legjobbat nyújtani, és eddig az emberek nem kérték vissza a pénzüket. Korán megtanultam, hogy a művészet az ellentétek feszültsége. Egy jó cím magával ragad, és az emberek azt gondolják magukban, hogy: »Ezt akarom hallani.«”