Sztárok

A retró reklámszatyor nyomába eredt a XXI. század

Rocksztárok csencseltek vele a Szovjetunióban, gyűjtötték nyugati darabjait, és még a punkok is hordták az átlátszókat, kiirthatatlan a közterekről és a vitrinek mélyéről. De vajon mitől lett menő a reklámszatyor? És miért uralta a centrumos táska a hetvenes éveket?

Az RTL Klub XXI. század című magazinjának riportere, Veress Krisztina a műsor hétfő esti adásában egy igazi retró kellék, a reklámszatyor nyomába ered. A riportfilmből kiderül, hogy a stílustalan neljontáska elterjedésének egyik oka éppen az volt, hogy a létező szocializmus hiánygazdaságában a férfiak számára az egyetlen autóstáskán kívül nem gyártottak alternatívát,  és jobb híján maradt a személyes tárgyak szállítására a reklámszatyor. Ami sok szempontból praktikus volt: lehetett bele tenni hideget, meleget,  keveset, többet. Így eshetett meg, hogy egy ország lóbálta a kezében a narancsszínű, Centrum Áruházak feliratú nejlontáskát. A reklámtáska az 1970-es és 1980-as években élte virágkorát, az igazi státuszszimbólumot pedig a nyugatról érkezett példányok adták – olyannyira, hogy a külföldi reklámszatyor mint motívum a korszak emblematikus filmjének számító Kenguruban is felbukkan.

A 23:30-kor kezdődő adásban kiderül, vajon a korszak legismertebb magyar modellje, Pataki Ági szerepelt-e ilyen táskán reklámarcként, de arra is fény derül, hogy miért van minden háztartásban reklámszatyort tartó reklámszatyortartó.

A retró reklámszatyor nyomába eredt a XXI. század

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top