Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Tabuk nélkül
szponzorált tartalom

Tehetsz a PMS ellen – elmondjuk, hogyan!

A PMS pontos kiváltó okát a mai napig nem sikerült egyértelműen tisztázni. Hogyan legyünk úrrá kellemetlen tünetein? Pár egyszerű változtatással és praktikával segíthetsz magadon!

Függetlenül attól, hogy a havi ciklus rendszeres-e vagy sem, a premenstruációs szindróma (PMS) a nők igen nagy százalékát érinti. Tünete lehet többek között a fejfájás, fokozott verejtékezés, ingerlékenység, mellfeszülés és hasi görcsök is. Ezenkívül megjelenhetnek pattanások a bőrön, a haj zsírosabbá válhat, emésztési zavarok, szédülés és álmatlanság ugyancsak előfordulhat.

A panaszok a havi vérzés előtt 8-10 nappal jelentkeznek, majd amint a menstruáció kezdetét veszi, hamarosan, akár 1-2 nap elteltével megszűnnek. De mit tehetünk a kellemetlen tünetek ellen? Összeszedtünk néhány praktikát!

Fotó: iStock

Alap: rendszeres sport!

A rendszeres sport – legyen az futás, úszás, biciklizés – minden esetben megemeli az endorfinszintet. A mozgás hatására gyorsul a vérkeringés, az emésztés és a méreganyagok kiválasztása is, amelyek mind-mind segítenek a hormonális egyensúly fenntartásában, a PMS tüneteinek csökkentésében.

Figyeljünk az étkezésre!

Száműzzük a konyhából a finomított lisztet, cukrot és feldolgozott élelmiszereket!
Csökkentsük a kávé mennyiségét, vagy egyáltalán ne igyunk! Ne fogyasszunk alkoholt!
Napi két evőkanál lenmag különösen hasznos a hormonok egyensúlyban tartására.

Tipp: Érdemes kisebb adagokat fogyasztani, és gyakrabban étkezni a nap során, ezzel csökkentve a telítettség-érzetet és a puffadást.

Elő az ásványi anyagokkal és vitaminokkal!

PMS-tünetek enyhítésére hasznos lehet a magnéziumban, kalciumban gazdag étrend, illetve fogyaszthatunk ilyen nyomelemeket tartalmazó étrend-kiegészítőket is. A B6-vitaminnak pedig közismerten fontos szerepe van az ideg- és az immunrendszer megfelelő működésében, görcsoldó hatású, valamint csökkenti az émelygést és a hányingert is.

Vegyük fel a harcot gyógynövények segítségével

Számos gyógynövény – köztük a ligetszépe vagy a barátcserje – tartalmaz olyan hasznos növényi hatóanyagokat, amelyek könnyíthetnek a menstruáció előtti napok terhein. A levendula nyugtat, a cickafark görcsoldó hatású, a citromfű pedig egyebek között az alvászavarok megszüntetésében segíthet.

Oldjuk a stresszt!

„Őszintén bevallom, igazi hárpia vagyok a menstruáció előtti napokban. Nemcsak állandó evési kényszerem van, hanem nagyon kemény hangulatingadozásaim is. Stresszelek, egyszer kiabálok, másszor sírok, és teljesen kikészítem magam, hát még a környezetemet. Sokáig kerestem a megoldást, és végre a jógában megtaláltam azt, amit kerestem. Megnyugtat, ellazít, nekem nagyon bevált!” – mondta Timi.

Plusz egy tipp: málnalevéltea

A PMS tüneteinek enyhítésében nagy szerepük van a B-vitaminoknak, amelyeket táplálékkiegészítőkkel is lehet pótolni, de még jobb, ha természetes forrásból származnak. A málnalevéltea nemcsak a méh izomzatát lazítja el, hanem gazdag B-vitaminokban is!

(Nyitó kép: iStock)

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top