Játsszuk azt, hogy te magad vagy a megjeleníteni kívánt termék, az online hirdetési piac pedig – ahol szeretnél megjelenni – valamelyik közösségi média. Az alábbi kalauz megmutatja, hogyan készítheted el a kellőképp hatásos fotót, és ha ez már a kisujjadban van, akkor azt is tudni fogod, miként gyárts egy hirdetés mellé jó fotókat. Erre a tudásra még szükséged lehet.
1. Válassz egy jól megvilágított helyet
A fotózáshoz talán a legfontosabb, hogy megfelelőek legyenek a fényviszonyok. Általában véve a szórt fény a jó vagy olyan megvilágítás, ami neked illetve a fotózott tárgyhoz képest szemből érkezik. Hátulról, oldalról alulról megvilágítva különféle drámai hatásokat érhetsz el a képen, de ehhez már hozzáértő fotós és jó felszerelés kell, nem érdemes házi körülmények között próbálkozni vele. Ha lehet, ne használj vakut.
2. Válaszd meg a legelőnyösebb beállítást.
Biztos tudod, hogy az arcod melyik szögből nézve mutatja meg legelőnyösebb vonásait. A fotónál is ezeket fordítsd a kamera felé. Nem a legjobb ötlet teljesen a kamera felé fordulni, jobb, ha kicsit oldalról készíted a képet. Alulról és felülről fotózva az arcod valószínűleg inkább csak groteszk hatást érsz el a szép végeredmény helyett. Ha tárgyakat fotózol mondjuk egy apróhirdetéshez, akkor viszont a lehető legtöbb szögből készíts képet, hogy a felkínált portéka minden részletét megnézhesse az érdeklődő.
3. Készítsd elő a “terepet”
Ez annyit tesz, hogy rendezd el a frizurád, tegyél fel sminket, ha szeretnél… egyszóval csinosítsd ki magad. A sminknél egyébként érdemes követni azt a szabályt, hogy a kevesebb több: ha a szád, a szemed és az arcod is hangsúlyos sminket kap, csak kavalkád lesz a képen. Inkább csak egy részét hangsúlyozd az arcodnak – például a szemeid. Egyébként a legvonzóbb “smink” a mosolygás, de bármilyen karakteres arckifejezés jobb, mint a közömbös faarc.
4. Légy természetes
Nagy a kísértés, hogy valami olyan extra pózban mutasd meg magad, ami legjobban kifejezi aktuális érzéseid, állapotod. Ezek a beszédes képek ritkán sikerülnek jól, mivel egyszerre kell pózolnod és felvételt készítened. A végeredmény inkább egy karikatúra szokot lenni, mint vonzó beállítás. A szándékosság, a mesterkélt beállítás amúgy illik a szelfi műfajához, itt épp az a lényeg, hogy természetes, közvetlen legyél. Hagyd a színészkedést máskorra…
5. Komponáld meg a helyszínt
Fontos, hogy rajtad illetve a fotózott tárgyon kívül mik szerepelnek még a képen. Nem jó, ha túl sok minden van a háttérben – különféle emberek, tárgyak összevisszasága –mert ez elvonja a figyelmet rólad. Elég egy hangsúlyos motívum rajtad kívül a képen: ez lehet egy szín, egy tárgy, vagy tájkép a háttérben – ez utóbbi mindig nyerő ötlet. Tárgyaknál viszont legjobb a semleges, a tárgy színével kontrasztos háttér mintázat nélkül. Alaphelyzetben a tiszta fehér tökéletes, de ha mondjuk ékszert árulunk, elfér mellé egy-egy hangulatfestő tárgy dekorációképpen.
6. Végezz utólagos javításokat a fotón
A legtöbb számítógépen és gyakran már az okotelefonokon is van valamilyen egyszerűen használható képszerkesztő program. Ezzel tudod állítani a kép sötétségét, a kontrasztot, a színeket. Hangolgasd ezeket úgy, hogy tiszta, világos, jól kivehető legyen az, ami a fotón szerepel, és előnyös oldalát is mutassa.
Ezek az alapvető dolgok, amik kellenek egy jó szelfihez. Igazán jó szelfijeid és tárgyfotóid akkor lesznek majd, ha az alapszabályokon túl bele tudod vinni a saját kreativitásodat, személyiségedet a képbe. Mert a legfontosabb minden képnél az, hogy felfigyeljenek rá, ehhez pedig egyedinek, különlegesnek kell lennie.
Egy kép többet ér ezer szónál A szelfi is egyfajta képes apróhirdetés és a valódi apróhírdetésben szereprő tárgyfotók pedig hasonló követelményeknek kell megfeleljenek. Ahogy a közösségi médiafelületekre, úgy online apróhirdetésekbe is sok képet tehetünk fel, ízlésünk és szándékaink szerint. Mivel egy jó kép rengeteget mond el rólunk vagy az árunkról, ezért érdemes odafigyelni, miként bánunk ezzel a lehetőséggel. |