Hozzávalók
Természetes kő
Ez egyenest a kőbányából származik. El kell döntenünk, milyen méretű kőből szeretnénk készíteni az utat. Van nagy-, és közepes méretű, valamint az úgynevezett mozaik burkolatkő is. Autóbehajtóhoz a kisméret az ideális. Ha azt szeretnénk, hogy fű nőjön a kövek között, akkor válasszuk a nagyobb méretet, és hagyjunk nagyobb helyet közöttük.
Beton
Homokból, kavicsból, cementből áll. Különböző színezőanyagokkal tetszőleges színű betont kapunk. Esetleg díszíthetjük még apró gránitdarabokkal.
Alapozás
Elhelyezés
Nagyobb burkolatkő esetén igen szépen mutathat, ha a kövek között megjelenik egy kis pázsit. Ha ilyet szeretnénk, helyezzük egy kicsit távolabb a köveket egymástól. Ha nem tetszik a füves változat, akkor jó szorosan illesszük össze a burkolólapokat. Ha azok nem illeszkednek kellőképpen, akkor betonnal töltsük ki a köztük lévő rést. Ezt akkor is megtehetjük, ha a lapok megfelelően illeszkednek. Szép, csempehatást érhetünk el vele. A burkolólapok elhelyezésekor a réseket töltsük fel homokkal, s a lapokat jól illesszük a helyükre. Burkolatkövek, burkolólemezek széles palettájáról választhatunk.
1. A nagyobb és a kisebb kavicsrétegekre kerül a homok. A rétegeket egy alkalmas faeszközzel jól ledöngöljük.
2. A forgácsrétegre helyezzünk két lécet – ez jelöli ki az utat –, majd öntsünk közé nedves homokot! A lejtést vízmértékkel szabályozhatjuk.
3. Két fapálcára kötött madzaggal kijelölhetjük a fugák(rések, szegélyek) helyét, s a köveket így pontosabban helyezhetjük egymás mellé.
4. Az esetleges szintkülönbségeket javítsuk ki, nehogy elbotoljunk benne: Az akadályozó követ emeljük fel, és javítsuk az egyenetlenségeket.
5. A köveket kézzel vagy fadarabbal jól döngöljük be a homokba. A fugákba szórjunk finom szemcséjű homokot, majd permetszerűen öntözzük meg.