Nem csak férfiaknak!
A lakókocsis szerelvény nehéz, középen csuklósan nyeklik, rémesen hosszú – érthető, ha óvakodsz a vezetésétől. Ám egyre több nőt látni lakókocsi-karavánok sofőrjeként, tehát az utazásnak ez a spéci formája már nem a férfiak hóbortja. Végül is a lakókocsinak saját, jól működő fékrendszere, igényesen kialakított, stabil futóműve van, a doboza könnyű elemekből épül fel, tehát nem is túl nehéz, a B-kategóriás jogosítvány pedig feljogosít arra, hogy – 3500 kilogrammos össztömeg alatt – előképzettség nélkül vezethess egy ilyen szerelvényt.
Vigyázz a kerekekre!
Ha kellően rutinos autós vagy, néhány órás gyakorlás és körültekintő felkészülés után nyugodtan nekiindulhatsz egy lakókocsis utazásnak. Akár bérled, akár a sajátod, a gumikat mindenképpen ellenőrizd a lakókocsin, de az autó kerekén is, a karaván ugyanis sokkal érzékenyebb a gumiproblémákra, mint a szóló autó. Már az enyhén leeresztett, vagy kissé repedezett, öregedő, esetleg kopottas futófelületű gumik is hajmeresztő jeleneteket idézhetnek elő tempósabb haladásnál, vagy pláne esőben.
Azt pedig elképzelni is rossz, mi történik, ha akár az autó, akár
a lakókocsi kereke kidurran. Ügyelj arra, nehogy túlterheld az autót vagy
a lakókocsit, mert a túlsúlyos szerelvénynél garantáltan bekövetkezik
a durrdefekt.
Indulás előtti ellenőrzés
Az autón a vonóhorog gömbfeje legyen vastagon bezsírozva, mert ha az száraz, a súrlódásból keletkező hő és a megszorulás együttes hatása miatt a vonóhorog letörhet, akkor pedig a lakókocsi elszabadul. Mindenképpen ellenőrizd, hogy
a leírásnak megfelelően rögzítetted-e a vonóhorog gömbjén a lakókocsi rúdján lévő ellendarabot. A két biztosítóláncot
a vonóhorog alatt, keresztben kösd az autóhoz, az elektromos csatlakozót alaposan nyomd a helyére, majd társad segítségével ellenőrizd, hogy minden lámpa világít-e a lakókocsi hátulján (helyzetjelző, index, féklámpa).
Tesztvezetés
a szerelvény jóval rosszindulatúbb az autónál.