nlc.hu
Trend
ABS, GPS…?

ABS, GPS…?

PS, SMS – ja, ezt még tudjuk, de a többi betû… bárcsak benne se lenne az ábécében...!





ABS

Blokkolásgátló: alkalmazásának célja, hogy fékezéskor megakadályozza a kerekek blokkolását, mivel, ha ez bekövetkezik, kormányozhatatlanná válik a jármű, illetve elveszti stabilitását. Ennek az az oka, hogy amikor a kerék nem gördül, akkor megszűnik az oldalvezető erő is. Az elektronikus blokkolásgátló rendszerek a kerekekre szerelt jeladók adatai álapján következtetnek a blokkolásra. Ha ez megtörténik, elektromágneses szelepek csökkentik, illetve korlátozzák az adott kerékhez jutó féknyomást, úgy, hogy végig megmaradjon a gördülés.


Kipörgésgátló





Amennyiben a hajtott kerék kipörög, ugyanaz történik, mint blokkoláskor, vagyis megszűnik a keréken az oldalvezető erő. A fronthajtásos jármű ilyenkor kormányozhatatlanná, a hátsókerék-hajtásos instabillá válik. Ennek elkerülése érdekében alkalmaznak olyan kipörgésgátlókat, amelyek a blokkolásgátló kerékfordulatszám-érzékelőjének jele alapján érzékelik a káros jelenséget, és a motor nyomatékát csökkentve megszüntetik a kipörgést.






Fedélzeti számítógép

A fedélzeti számítógép olyan információkkal szolgál a vezető számára, mint például az átlagfogyasztás, a megtehető távolság, az úti céltól való távolság és az előre várható érkezési időpont. Ezen felül “Timer” (Időzítő) funkcióval is rendelkezik. Az utazás során az összes információ megjeleníthető a műszeregységben az irányjelző kapcsolókarján levő gomb megnyomásával.


Elektronikus indításgátló 





Az elektronikus indításgátló mai napig egyféleképpen biztosítja a járművet: a mechanikus kulcsban egy elektronikus kóddal rendelkező chip van. Ez a kód egy fixen definiált személyi kóddal és egy változó kóddal rendelkezik, ez utóbbit az indításgátló minden egyes indításnál megváltoztatja. A gyújtás rákapcsolásakor beolvassa a személyi kódot, majd kéri a második kódot. Amennyiben a rendszer mindkét választ elfogadja, az indításgátló ugyancsak kódolt szabad jelzést küld az elektronika felé. 






A telefonos és műholdas lopásgátló


akkor is megakadályozza a lopást, ha eltulajdonítják a jármű indítókulcsát illetve kódolt távirányítóját. Az ajtózárak kinyitása és a motor beindítása csak a PIN-kód rendszerbe való bejuttatása után lehetséges. Támadásnál a hagyományos riasztáson kívül SMS-üzenetet küld a riasztás konkrét okáról mobiltelefonra. A riasztás oka lehet ajtónyitás, emelés, üvegtörés, indítási kísérlet, karambol, stb. A járműből küldött távriasztások illetve “segélykérések” maximum 3 másodpercen belül értesítik a tulajdonost arról, hogy a járművét támadás érte. Modulrendszerű kialakításának köszönhetően a beszereléskor vagy később könnyen bővíthető műholdas védelmet is biztosító GPS-modullal, melynek pontossága 5-10 méter.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top