Öltözködjünk

Végre! A neves divatlap nem fotóz több anorexiás modellt!

Nem dolgozik együtt a jövőben profi, gyakran túl karcsú modellekkel a legnépszerűbb német női magazin, a Brigitte: helyette olyan nőkkel reklámozza a divatot, a kozmetikumokat és a fitneszprogramokat, akik a hétköznapok világából jöttek - jelentették be Andreas Lebert és Brigitte Huber főszerkesztők hétfőn.

Brigitte Huber kifejtette: az attraktivitásnak ma már nagyon sok arca van. Hozzátette, hogy a modellek egyeduralmának vége. „Carla Bruni és Michelle Obama francia és amerikai elnökfeleségek mellett testneveléstanárok, egyetemista lányok, és a nagyvárosok utcáin járó-kelő nők mind befolyásolják és képviselik a divatot” – idézi a főszerkesztőt a Magyar Távirati Iroda.
A Brigitte 2009 harmadik negyedévében 720 ezer példányt adott el a lapból, ez visszaesést jelent az előző időszak 757 ezer példányához képest. Ez, valamint a reklámpiac válsága újításra kényszeríti a sajtót.
Egyelőre kérdéses, a hirdetők és a divatvilág alkotói hogyan reagálnak a Brigitte „stílustörésére”. A divat- és fotósvilágban laikusnak számító hölgyekkel való közös munka valószínűleg hosszabb időt és energiát igényel majd. Lebert szerint azonban hamar megtérülő befektetésről van szó. Spórolást azonban egyáltalán nem jelent a laikus hölgyek fotózása, hiszen képeik a lapban a profi modellekével közel azonos honorárium fejében jelennek majd meg,
A Brigittében tehát a jövőben csak a nemzetközi kifutókat bemutató fotókon lesznek láthatóak túlságosan vékony modellek. Ám lehet, hogy ott is egyre kevésbé: a nemzetközi divathetek ugyanis egymás után üzennek hadat a csontsovány divatbabáknak. Tavaly például a berlini divathéten négy nagy szervezet jelentette ki, hogy nem alkalmaz sovány lányokat sem a divatbemutatókon, sem a reklámfotókon. Madridban pedig kizártak egy lányt a bemutatóról, mivel kórosan soványnak találták.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top