Tudatosabbak lettünk:
A Telenor felméréséből az is kiderül, hogy a koronavírus járvány egyik legfontosabb hozadéka, a digitalizáció felpörgése lett. A kutatás szerint a válaszadók 33 százaléka többet vásárol online a járvány kezdete óta. Az is látszik, hogy tudatosabban vásárolunk: 58 százalékuk a vásárlások előtt több információt gyűjt online, hogy kevesebb időt kelljen az üzletekben töltenie, és jobban odafigyelünk az árakra is, a megkérdezettek 59 százaléka mondta azt, hogy próbál olcsóbb terméket vásárolni.
Bár sokunk küzd az egzisztenciális bizonytalansággal, ennek ellenére az ajándékozási kedv nem csökkent: 87 százalék tervez ajándékozni karácsonykor, 77 százalék pedig nagyjából ugyanakkora körnek adna ajándékot, mint máskor.
A felmérés szerint azonban csak 66 százalékuk szán a meglepetésekre ugyanakkora összeget, mint máskor, harmaduk kevesebbet, mint ha nem lenne a járvány. Az ajándékokra fordított átlagos költést 55 ezer forintra becsülték a válaszadók.
Népszerűek a technikai kütyük:
A kutatásból kiderült, hogy a legnépszerűbb ajándéktípusok az elektronikai eszközök és kiegészítők (55 százalék), ezt követi a ruházat (54 százalék), valamint a játékok (48 százalék).
Az egy évvel korábbiakhoz képest a kutatás szerint ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak. A járvány óta a válaszadók harmada többet telefonál mobilon, de leginkább a digitális platformok, a chat appok és az online konferenciaeszközök használata emelkedett jelentősen; csaknem minden második megkérdezett használ gyakrabban legalább egy ilyen applikációt vagy eszközt.
Online találkoznánk:
Ha idén kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek 75 százaléka tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, ennek legfőbb eszköze a mobiltelefon lesz, de jelentős a csevegő alkalmazások szerepe is.
(Via: MTI)
Fotó: PixaBay