A gyűrű fehéraranyból készült, gyémántokkal és zafírral volt kirakva, és körülbelül 3000 dollárba került.
Ha a vőlegény betartja a 10 százalékos „szabályt”, amely szerint a bérének egytizedét kellett volna eljegyzési gyűrűre költenie, akkor 10 000 és 15 000 dollár közötti összegért kellett volna választania.
A férfi a Reddit online fórumán posztolt dilemmájáról, és megkérdezte az ott lévőket, vajon rosszat tett-e azzal, hogy csak 3000 dollárt költött a gyűrűre?
A bejegyzésben kifejtette, hogy bár tényleg jelentős fizetést kap, ez az év számára is kihívást jelentett: anyagilag támogatnia kellett a szüleit, a húgát és az unokaöccsét, akik mind koronavírusosak lettek.
Mindemellett jelenleg is támogatja a nővérét, aki elvesztette az állását.
Azt is írta, a helyzetet tovább rontja, hogy a munkahelyén bejelentették, jövőre 150 embert fognak elbocsátani, ezért próbál előrelátó lenni a költekezéseivel kapcsolatban.
A férfi szerint a menyasszonya kezdetben nagyon örült a gyűrűnek, és csak azután kezdett el panaszkodni, hogy az anyja, akik ékszerészként dolgozik, olcsónak nevezte azt.
„Azóta visszaadta nekem, és azzal vádol, hogy alulértékelem őt és azt, amit értem tesz”
– panaszolta a férfi, hozzátéve, hogy ezalatt a menyasszonya a 18 hónapos gyermekük gondozását, valamint a főzés és a házimunka nagy részét érti.
A legtöbb hozzászóló a férfi oldalára állt, volt aki azt kérdezte, hogyan tekinthető a 3000 dollár „olcsónak”? Mások pedig azzal érveltek, hogy egy jegygyűrű árát nem kéne nézni…
Egy másik hozzászóló pedig arra is rámutatott, hogy a 10 százalékos „szabály” a „gyémántipar által kitalált marketingfogás”, amivel nem kéne foglalkozni.
Ez a kijelentés egyébként nem jár messze a valóságtól, ugyanis a De Beers gyémántkartell egy reklámkampányában arról próbálta meggyőzni a férfiakat még az 1930-as években, hogy ha valóban szeretik a partnerüket, akkor legalább egy hónapnyi fizetésüket jegygyűrűre költik (és olyat vásárolnak, amiben van gyémánt).
Az 1980-as évekre ez az összeg kéthavi, ma pedig háromhavi fizetésre nőtt.
Fotó: Pixer.com
(Fox News)