Az első szemüvegkamerával készült magyar filmben Novák Erik rendezőnek olyan alkotótársai voltak, mint Fátyol Hermina, Farkas Franciska, Péterfy Bori, Parti Nóra vagy Tóth Orsi. A film a férfi-női viszonyt úgy mutatja be, hogy a képernyőn csak a női szereplők
látszódnak, az egyetlen férfi viszont nem, hiszen az ő szemüvegén keresztül látjuk a történéseket. Novák Erik szerint így lehetett a legtisztábban bemutatni hogyan roskad össze a főszereplő párhuzamos kapcsolatai miatt az évtizedek alatt kiépített hazugságbirodalma.
„A leglazább, legszabadabb és legkreatívabb forgatás volt életemben. Attól, hogy improvizáltuk a jeleneteket, lekerült a filmről az a súly, amely a nem elég jól megírt dialógusok miatt sokszor agyonnyomja a magyar filmeket. Ez tényleg valami teljesen más.
Őrület, igazság, őszinteség, trash. Imádtam csinálni” – emlékezett vissza Péterfy Bori a forgatásra.
Novák Erik és alkotótársai szinte teljesen szabad kezet kaptak a producerektől, úgy alakíthatták a történetet, ahogyan azt egymás között megbeszélték, vagy ahogyan azt a helyzet hozta. Nem volt nagy stáb körülöttük, a minimál filmes környezetben szabadon
dolgozhattak, jobban ki is tárulkoztak a kamerának, mint azt a nézők megszokták.
Az önéletrajzinak tűnő, de fikciós történet gyakorlatilag kétszereplős jelenetekből áll össze, vissza-visszatérnek az egyes szereplők, de szinte sosem találkoznak egymással, csak a
főszereplővel. Ez az egyik legfüggetlenebb független film, nem véletlenül készült négy évig. A film nem pályázott közvetlen állami támogatásra sem, ráadásul úgy kapott 18+-os besorolást, hogy nincsen benne egyetlen erőszakos vagy durva jelenet sem.
Fotó: Pexels
Kapcsolódó
- Mozinyitás: hétvégén már nyitnak a mozitermek, és maszkot sem kell felvenni a mozizáshoz
- A Kutyám, Jerry Leetől Ötvös Csöpiékig: ezeket a ’80-as évekbeli párosokat képtelenek vagyunk megunni