A vásárlóknak mostantól 1,99 fontot kell fizetniük a csomagok visszaküldéséért akár az üzletben, akár az interneten, a költséget pedig a visszatérítésből vonják le Nagy Britanniában. H&M klubtagsággal a visszaküldés továbbra is ingyenes lesz.
A brit Zara, a Boohoo, az Uniqlo és a Next eddig is
díjat számított fel az online visszaküldésért. A H&M szóvivője szerint a világjárvány idején elterjedt az online vásárlás, amivel nagyon megnőtt a visszaküldött termékek száma is. Ez fejfájást okozott a kereskedőknek, mert nem csak az online visszaküldés költségeit kell állniuk, de a raktári személyzetnek is tovább tart a visszaküldött készletek feldolgozása.
Elemzők szerint a H&M módszere ragadós lesz.
Jonathan De Mello kiskereskedelmi szakértő a BBC-nek elmondta, hogy a lépés
gazdaságilag ésszerű, mivel eltántorítja a vásárlókat attól, hogy tömegesen vásároljanak online termékeket, majd többségüket visszaküldjék. Ez valódi problémát jelentett a vállalatok számára.
Bár egyeseket sérteni fog, a legtöbb ember megérti, hogy a vállalatoknak meg kell hozniuk ezt a döntést. Sok vásárló ráadásul egyre inkább tudatában van a kiszállítások és visszaküldések környezeti hatásainak. A kevesebb postai visszaküldés azt jelenti, hogy
kevesebb szállítójármű utazik oda-vissza csomagokkal.
De Mello szerint bizonyos embercsoportokat, például a fogyatékkal élőket, akik online vásárlásra támaszkodnak, hátrányosan fogja érinteni a dolog. A magyar H&M klubtagoknak a visszaküldés minden esetben ingyenes. Az itthoni visszaküldés költsége más esetben 990 forint, amit levonnak a visszatérített összegből.