A magyarok körében is népszerű Parndorf Designer Outlet szeptember 20-tól busszal is elérhető, Budapest belvárosából, a Báthory utcából. A húsz fős, Flixbus által biztosított buszra szóló jegy ára 29 euró és reggel 9-kor indul. Körülbelül öt óra vásárlási idő után a busz fél ötkor indul vissza és kora este ér Budapestre – közölték az outlet által szervezett budapesti sajtótájékoztatón.
Az 1998-ban megnyitott burgenlandi Parndorf
(Pándorfalu) outletjét nagyjából hatodrészt magyarok látogatják. A kétezer fős dolgozói létszám 48 százaléka magyar vagy szlovák, háromnegyedük nő. A Parndorf gazdája, a McArthurGlen Európa piacvezető designer outlet üzemeltetője, 8 országban 24 egysége van, köztük Hollandiában, Ausztriában, Németországban, de még Kanadában is. Parndorf specialitása, hogy a másfél órás utazási vonzáskörzetében három főváros is található: Bécs, Budapest, Pozsony.
37 ezer négyzetméteren 160 designer márkát kínál
a nagy fejlesztések előtt álló, folyamatosan bővülő központ. Szeptembertől például a McQueen luxusmárka, míg a Spyder, a Red Bull World, vagy a Tommy Hilfiger Kids bővíti a kínálatot. A Parndorf új, éjszakai vásárlási lehetősége iránti érdeklődés miatt pedig az egy éjszakás programot négy éjszakára kellett elosztani.
A Telex kérdésére a cégvezető elmondta, hogy a magyarok 15-18 százalékos aránya vásárlóik között teljesen stabil, a magyarok érdeklődése együtt mozog az általános adatokkal. Tavaly 27 százalékkal, az idei első félévben 12 százalékkal nőtt a magyar vásárlók száma. Tavaly 6,8 millió látogatóval új csúcsot döntött az outlet, ahol a legtöbbet a
luxuscikkeket kereső közel-keleti, vagy ázsiai vásárlók költik.
A cég a három fővárosból most újszerű kísérletként indít shuttle-buszokat a vasúttal is megközelíthető Parndorfba, ahol a fenntarthatóság jegyében létrehozták Ausztria legnagyobb e-töltő hubját is, 100 töltőállomással.