Helyszíni beszámolók szerint a mindössze 300 dobozzal kínált tiszta levegőt turisták és vállalatok képviselői vásárolták, akik Kína erősen légszennyezett, szmogos északi, északkeleti országrészből érkeztek.
A levegőt a dobozos üdítőitalok mintájára töltötték Hajnan délnyugati részén Bavangling településen, amelyet 98 százalékban erdő borít. A területen a levegő hatszor tisztább, mint amit az Egészségügyi Világszervezet a “tiszta levegő” kritériumaként ír elő.
A cég a levegőt egyelőre kísérleti céllal, akciós áron 29 juanért (cca. 1200 forint) kínálta, de a hírek szerint két hónapon belül közfogyasztás céljából is piacra dobják. Közölték, gondolkoznak a nagyobb kiszerelésen és az alkalmazás, a felhasználhatóság körének bővítésén is.
A levegő árusítása Kínában nem számít egyedinek, évekkel ezelőtt már egy helyi milliárdos – inkább feltűnés- és figyelemfelkeltésből, mint piaci vállalkozásként – árult levegőt palackba zárva. Tavaly decemberben pedig egy kanadai vállalkozás hívta fel magára a figyelmet, amikor szórófejjel ellátott palackjaiba a Sziklás-hegységben zárták a levegőt, és néhány óra leforgása alatt 500 darabot értékesített jó pénzért.