Luis Fonsi és Daddy Yankee Despacitója már spanyol nyelven is nagyot szólt, de gigasláger csak akkor lett belőle, mikor Justin Bieber is beszállt a buliba, és kijött a dal angol nyelvű változata. Mindez április 17-én történt. Azóta pedig mindenki Puerto Ricóba vágyik.
Úgy látszik, elég volt egy sor hozzá – This is how we do it down in Puerto Rico, azaz így csináljuk mi itt lent, Puerto Ricóban –, hogy fellendüljön az érdeklődés az egyébként gyönyörű szigetország iránt. Míg 2015 és 2016 között, a Zika-vírus miatt drasztikusan visszaesett a Puerto Ricóba készülők száma, az elmúlt három hónap alatt, mióta kijött a Despacito angolul, 45%-kal többen kerestek szállásokra az országban a Hotels.com jelentése szerint.
A repülőjáratok iránt is többen érdeklődnek, itt 25%-os a növekedés, a TripAdvisoron pedig 10%-kal többen keresnek rá az ország különböző attrakcióira. Igaz, mindez egyelőre csak az emberek kíváncsiságát mutatja, a foglalások növekedéséről vagy több turistáról egyelőre nem számoltak be a helyiek.