Most hétvégén áll át a Wizz Air az új csomagszabályozására, megszüntetve azt a gyakorlatát, hogy már a normális méretű kézipoggyász szállításáért is pénzt kér. Így viszont biztos sok csomag nem fog felférni a fedélzetre, egy részüket el kell venni az utastól és betenni a csomagtérbe, a gép gyomrába.
A Forbes interjút készített Váradi Józseffel, a Wizz Air vezérigazgatójával, és az új csomagszabályozás miatt pár választ már most közzétettek. Például azt, hogyan lehet mégis extra díj nélkül felvinni a kézicsomagot. Azt ugyanis már korábban is lehetett tudni, hogy az elsőbbségi jegyet váltók magukkal vihetik a kézipoggyászukat a fedélzetre.
Kiderült: ha marad még csomaghely fent a gépen, akkor sorban állási sorrendben lehet felvinni a poggyászt. Vagyis aki elöl áll a kapunál, az nagyobb eséllyel viheti fel a gépre a kézicsomagját. A vezérigazgató azt mondta:
Tudjuk, hogy egy A320-asra 120 csomag fér fel. Ha van 40 elsőbbségi, akkor utána mehet még a következő 80 csomag.
Váradi József hozzátette, hogy míg 20 éve a légitársaságok 50-60 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ma szinte nincs olyan cég, amelyik 80 százalék alatt repül. Ez viszont azzal jár, hogy egyszerűen nem férnek fel a kézicsomagok a fedélzetre, így kénytelenek voltak valamilyen megoldást kitalálni.