Új, kávéolajat is tartalmazó üzemanyagot fejleszt közösen a Shell olajipari vállalat és a Bio-bean tiszta energiatechnológiával foglalkozó cég. A kávézaccot felhasználó új bioüzemanyagot olyan londoni buszok esetében alkalmazzák, amelyeknél az üzemanyag módosítás nélkül használható.
A Bio-bean közlése szerint egy átlagos londoni naponta 2,3 csésze kávét iszik, ami évente összesen több mint 200 ezer tonna hulladékot jelent. A Bio-bean összegyűjti a főbb kávéházláncolatok és instant kávét készítő gyárak hulladékából származó zaccot, amelyet kiszárítanak, és kinyerik belőle a kávéolajat.
Becsléseik szerint mintegy 2,55 millió csésze kávéhoz van szükség egy londoni busz egy éven át tartó üzemeléséhez olyan B20-jelű dízellel, amelyet kávéolajjal kevert ásványi dízel alkot. Eddig hatezer liter kávéolajat állítottak elő, ez egy londoni busz egyévnyi üzemeltetéséhez elegendő.
„Nagyszerű példája ez annak, mi mindent tehetünk, ha elkezdünk a hulladékra kiaknázatlan forrásként tekinteni” – mondta Arthur Kay, a Bio-bean alapítója.
A brit főváros 9500 busza közül többet már hulladék, például sütőolaj vagy húsokból származó faggyú felhasználásával készült bioüzemanyag hajt. Ez az első alkalom, hogy kávé hajtotta busz közlekedhet London utcáin.
A londoni tömegközlekedés bioüzemanyagokkal való támogatásának célja, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást, és hogy az élelmiszeriparban használt olajból készült üzemanyagot teszteljenek.