Jövőre állíthatja forgalomba a MÁV az új, emeletes vonatait. A Magyar Nemzetnek a cég vezérigazgató-helyettese azt mondta, átalakításra lesz szükség, hogy a vonatokat el tudják vinni a Déli pályaudvarra és Kőbánya-Kispestre.
Az ok, hogy a KISS motorvonat 31 centivel magasabb, mint a most használt Flirt, vagyis nem férne be a Kelenföld és a Déli közt lévő alagútba. Egy darabig ez nem fog problémát okozni, mert az új vonatokat elsőként a váci és a szolnoki vonalra vezénylik ki, de a terv az, hogy jövő nyáron a balatoni vonalra is ezeket küldik. Ehhez azonban a pálya ágyazatát át kell majd alakítani, addig is Kelenföld lesz a végállomás.
Kőbánya-Kispest állomást is alkalmassá kell tenni az emeletes vonatok fogadására. Ott sürgősebb is a felújítás, mert a szolnoki vonalon már jövőre járnának az emeletes vonatok. Az állomáson a felsővezetéket és a peronokat kell átalakítani.
FRISSÍTÉS 13:18
A hírre a MÁV is reagált. Közleményükben jelezték, hogy a Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon a megjelent hírekkel ellentétben nincsen műszaki akadálya az emeletes vonatok közlekedésének. „Ezek a vonalak teljes mértékben megfelelnek azoknak a feltételeknek, amik az új motorvonatok forgalomba állásához szükségesek” – írják, átépítésre a Budapest-Déli–Kelenföld szakaszon lesz szükség.