Szerdán már megírtuk, hogy gondok vannak egy London–Budapest Wizzair-járattal, most pedig a pénteki Blikket idézzük: az utasok rémálomba illő napot töltöttek a Gatwick repülőtéren. A lapnak azt nyilatkozták, hogy folyamatos bizonytalanságban, tájékoztatás nélkül telt el 24 óra. Feküdni legfeljebb a földön tudtak, mosakodni a vécében, mígnem az idősek és a kisgyerekes családok hazajuthattak csütörtök hajnalban.
A lapnak nyilatkozó Olga munka miatt, illetve Hermina családostul töltött pár napot Londonban. Egyikük sem sejtette kedd este, hogy mi vár rájuk és legalább 230 útitársukra. Ahogy azt a szabályzat előírja, mindannyiban két órával a gép indulása előtt kiértek a reptérre, majd elfoglalták helyüket a W6 2222-es járaton, és az el is indult. „A gép már gurult a kifutón, amikor megállt, majd bemondták, hogy műszaki hiba történt, megpróbálják elhárítani. Majdnem három órát ültünk a fedélzeten, amikor közölték, hogy le kell szállni, ma már nem lesz indulás. Egy check-in pulthoz tereltek, azt ígérték, hogy mindenkit elhelyeznek szállodában, másnap délben pedig elrepülhetünk” – idézi fel az eseményeket Olga, aki a gép hátulján ült, így a kígyózó sor végére jutott, ahol a szállást intéző három ember küzdött a több mint 200 utas elhelyezésével. Éjjel kettőre azonban kiderült, hogy 60-70 utasnak már nem jut kvártély. „7 fontnyi étkezési jegyet kaptunk, amiből egy kis üveg víz és egy szendvics telik ki” – tette hozzá Olga, majd onnan folytatta, amikor az utasok sorban álltak a délre ígért induláshoz, ám a check-in pultnál közölték velük, hogy csak négykor lesz gép. „Akkor már 16 órája voltunk a reptér foglyai” – mondja. De a délután 4-es felszállást is is bukták. Közölték velük, hogy a gép rossz kapuhoz állt, át kell vontatni, ám eközben a repülő megsérült, ami légi balesetnek minősül, így teszteket kell lefuttatni, vagyis aznap már nem száll fel. „Végül este háromnegyed nyolckor bemondták, hogy a vontatásnál elromlott gép rendben van, felszállhatunk, de a szétszéledt utasokra várni kellett egy órát” – zárja a történetet Hermina.
Megszólalt a Wizzair
A Blikknek Laky Zoltán, a Wizzair PR-tanácsadója azt mondta, hogy hosszú késés esetén 1500 km távolságig az utasokat 250 euró, vagyis 81 ezer forintos kompenzáció illeti meg, de a cég úgy döntött, hogy ezen felül még 200 eurós kártérítést írnak jóvá az érintett utasok WIZZ-számláján. Ez az összeg ezután minden, jelentős késést elszenvedő járatuk utasának jár.
Májusban a Wizzair 50 utast hagyott Frankfurtban.