
A fővárosi közgyűlés elfogadta a Budapesti Mobilitási Tervet, vagyis a 2030-ig szóló közlekedésfejlesztési koncepciót. Ennek keretében arról is döntöttek, hogy a H5-ös, vagyis a szentendrei HÉV-vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalként hivatkozza – szúrta ki az Index.

A felszín alatti, Batthyány téri HÉV-végállomás (MTVA/Bizományosi: Róka László )
A fővárosi önkormányzata a vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását kezdeményezi, mégpedig azért, hogy Békásmegyer és a belváros közötti szakaszt metróüzemre alakítsák át. Úgy látják ugyanis, hogy Óbuda közlekedési problémáit a HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződése okozza.