Utazás

Ezek lehetnek Budapest első okosutcái

Teljesen új szemlélet szerint fejlesztenék a kiválasztott utcákat.

Bécsi mintára fejlesztenék a főváros 11 tematikus utcáját, ahol üzleti közösségeket hozna létre az utcákat koordináló Bevásárló és Tematikus Utcák Menedzsmentje (BUM). A fejlesztés többek közt a Bartók Béla utat, valamint a Falk Miksa és a Ráday utcát érintené.

A smart street víziója szerint fellendül az utcai vásárlási kedv, eltűnnek az üres kirakatok, és sokkal szorosabb lesz a vállalkozók közötti együttműködés.

Az információátadás a fővárosi okosgazdaság kulcsa, ezért a jövőben erre összpontosítva fejlesztik tovább Budapest tematikus utcáit. A BKIK által működtetett nonprofit management cég bécsi mintára szeretne szorosan együttműködő üzleti közösséget létrehozni a bevásárló- és tematikus utcákban.

Antal Attila, a BUM Nonprofit Kft. igazgatója szerint az okosutcákban nem az informatika a siker záloga, hanem a kereskedők összefogása, az információ átadása. Ennek tökéletes alappillérei lehetnek a tematikus utcák, hiszen ebben a körben egyszerűen megoldható, sőt néhány utcában már most jól működnek az összefogások.

A szakértő hozzátette, hogy míg Budapesten 1 bevásárlóutcára 5 pláza jut, addig Bécsben 1 plázára jut 8 bevásárlóutca. A BUM igazgatója szerint ez nem a plázák ellen, inkább a tematikus utcák mellett szóló érv, amely közelebb viheti Budapestet Bécshez mind a turizmus, mind az élhetőség terén.

A budapesti okosutca-kezdeményezés egyik első, tesztjellegű projektje a Kibérelem.hu létrehozása volt, ami a kiadó üzlethelyiségek mellé gazdasági információkat is szolgáltat a vállalkozóknak. Ezen a felületen a jövőben konkurenciaelemzések és megtérülési számítások is szerepelnének, így a vállalkozók már keresés közben fel tudnák mérni, hogy a leendő üzletük az adott helyszínen mennyire lesz rentábilis.

„Az utcákon belüli gazdasági együttműködés tökéletes példája a Bartók Béla út, ami öt év alatt, a szemünk előtt vált a világ legjobb 50 negyedének egyikévé. A fejlesztéseket itt sem lehet megúszni, de tökéletesen látszik, hogy a vállalkozók közötti kapcsolat, a közös rendezvények és egy dedikált menedzsment meghozzák az eredményt, nemcsak hírnévben, forintban is” – jegyezte meg Antal Attila.

(Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Róka László)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top