Elöregedő buszok, rossz állapotú klímaberendezések – ezzel magyarázták a szakemberek és egy neve elhallgatását kérő BKV-dolgozó az ATV híradójának, hogy miért van hatalmas hőség több fővárosi buszon is.
A Közlekedő Tömeg Egyesület vizsgálata szerint volt olyan busz, amelynek utasterében 39 fokot mértek.
Egy BKV-dolgozó szerint a városi közlekedésre szánt buszokat nagyjából tíz évre tervezik, Budapesten viszont a legtöbb jármű 15-17 éves már. „A Volvo gyártmányú csuklósok, amiből egy 150-es flotta érkezett, azok elég nehezen bírják ezt a meleget” – tette hozzá a BKV-s.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint a BKV naponta több olyan buszt küld ki a forgalomba, amely csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen bekapcsolják a fűtést.
A Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke szerint ha a járművön melegebb van, mint kültéren, az ilyen durva kánikulai napokon, akkor a BKK egy forintot sem szabad, hogy kifizessen a szolgáltatónak ezért a botrányos szolgáltatásért.