
Megszűnt sok Auchan-áruházban az élőhalak – legnagyobbrészt az élőpontyok – állandó árusítása az utóbbi időszakban. Bár egyes üzletekben az élőhal-értékesítés folyamatos maradt, a kereslet csökkenése miatt a vállalat vezetése úgy döntött, hogy az áruházak többsége csak a karácsonyi időszakban forgalmaz élőhalakat, írja az Agrárszektor.

A kép csak illusztráció (Fotó: MTI/EPA-PAP/Marcin Bielecki)
Magyarországon eddig sem volt jellemző a halfogyasztás
A hivatalos statisztikák azt mutatják, hogy összességében növekedett a hazai halfogyasztás az utóbbi időszakban. Az agrártárcához tartozó Agrármarketing Centrum egy tavaly év végi tájékoztatón azt közölte, hogy – többek között a 2017-ben indult, Kapj rá! elnevezésű kampány eredményeként – az 5,7 kilogrammos fejenkénti éves átlagos halfogyasztás négy év alatt 6,5 kilogramm fölé emelkedett.
Továbbra is tény azonban, hogy a belföldi halfogyasztás több mint 80 százalékát importból származó termékek teszik ki. A hazai termelők változatlanul a karácsonyi időszakban értékesítik teljes éves étkezési halmennyiségük mintegy 40 százalékát, és a nagyobb haltermelők ilyenkor akár éves forgalmuk 60-70 százalékát is lebonyolíthatják.