A 24.hu több olvasótól is kapott panaszt az új tankolási renddel kapcsolatban, ami szombattól, július 30-ától érvényes. A portál utánajárt, hogyan változott a gyakorlat, és milyen bizonytalanságok vannak. Ezek közül az egyik, hogy akkor sem lehet napi többször ársapkásan tankolni, ha az illető nem meríti ki a megszabott napi 50 literes keretet.
Ez derült ki több olvasójuk visszajelzéséből is. Az egyik azt mesélte, reggel 10 litert tankolt, este azonban – amikor ugyanennyit szeretett volna beletölteni a kocsiba – már nem tankolhatott ársapkásan. Közölték ugyanis vele, a vonalkód beolvasásakor jelzett a rendszer, hogy aznapra már nem jogosult hatósági áras üzemanyagra. Egy másik olvasójuk szintén kétszer tankolt egy nap, tankolásonként 23 litert, vagyis napi szinten ő is belefért a Mol által június 24-én megszabott 50 literes limitbe. Két külön megyében történt a tankolás, és a második helyen azt mondták neki, hogy nem kutanként lehet ársapkásan tankolni, hanem mennyiségtől függetlenül csak napi egy alkalommal. Így mindkettejüknek piaci áras lett a második tankolásuk.
A 24.hu rámutat, hogy ahol az olajtársaság napi 50 literes tankolási napi limitről tájékoztat, nem tesznek említést arról, hogy egy forgalmival egy adott napon csak egyszer lehet olcsón tankolni, és hogy ez akkor is áll, ha nem merítette ki az autós az 50 literes limitet. Ugyanakkor beszéltek a Holtankoljak.hu ügyvezető igazgatóját, Bujdos Esztert, aki azt mondta, ő is úgy tudja, hogy
a tankolási rend legutóbbi módosítása, azaz július 30-a dél óta a Molnál egy forgalmival egy nap csak egyszer lehet ársapkásan tankolni, függetlenül a mennyiségtől.
A portálnak szintén panaszkodott olyan olvasójuk, aki vidéken él és robogóval közlekedik. Ő azt kifogásolta, hogy július 30-a óta hatósági áron nem, csak piaci áron adnak ki neki üzemanyagot. Ennek oka, hogy
a robogóknak nincs forgalmi engedélyük, így azt nem is tudják bemutatni a benzinkúton, annak igazolására, hogy a jármű magyar természetes személy birtokában van, aki jogosult a 480-as üzemanyagra.
Hiába vitte az adásvételi szerződést, és a kgfb-igazolást, azokkal sem kaptak olcsón benzint. Mint írta, a környékükön sokan járnak robogóval dolgozni, mert az keveset fogyaszt, és így olcsóbb a bejárás. De most ellehetetlenítik számukra az olcsó munkába járást.
Bujdos Eszter szerint nem egyértelmű a rendelet, ezért fordulhat elő, hogy a robogósoknak nem adnak hatósági áras benzint. Úgy véli, a magyar kgfb-s igazolással a magyar honosságot el kellene fogadni.
Az ugytudjuk.hu június végén számolt a Mol azon döntéséről, hogy a töltőállomásain magyar rendszámú személyautóval a jövőben maximum ötven litert lehet tankolni hatósági áron, üzemanyagkannába pedig csak és kizárólag piaci áron lehet tölteni.
Július végén Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter rendkívüli kormányinfón jelentette be július 30-án, hogy az üzemanyagellátási nehézségek miatt csak magántulajdonú (egészen pontosan a magánszemély által üzemben tartott) járművekbe, mezőgazdasági gépekbe és taxikba lehet majd 480 forintos üzemanyagot tankolni.