Tulsi, az indiai Chhattisgarh államban található kis falu „YouTube Village” néven vált ismertté, mivel lakosságának egyharmada készít videókat a megélhetéséért.
Az online videotartalom népszerűbb, mint valaha, és nem csoda, hogy világszerte emberek milliói dolgoznak keményen azon, hogy videókészítői karriert építsenek. De sehol sincs a leendő YouTube-osok akkora koncentrációja, mint Tulsi Village-ben, egy kis vidéki településen Chhattisgarhban, ahol a 3000 fős helyi lakosság több mint egyharmada aktívan készít videókat és tesz közzé a YouTube-on profitszerzés céljából. Az alkotók közül sokan korábban gazdálkodtak, de miután meghallották, hogy néhány társuk megduplázta, sőt háromszorosára növelte bevételét YouTube-videók készítésekor, úgy döntöttek, itt az ideje a pályamódosításnak.
Az indiai YouTube Village története két baráttal, Gyanendra Shukla-val és Jai Vermával kezdődött, akik otthagyták hálózatmérnöki, illetve tanári állásukat, hogy videótartalmat készítsenek. Nemsokára szép összeget kezdtek keresni új próbálkozásukkal, és sikerük híre elterjedt az egész faluban, inspirálva másokat, hogy kövessék a nyomdokaikat.
A falu lakosságának körülbelül 40 százaléka foglalkozik videotartalmak készítésével olyan platformokon, mint a YouTube, a TikTok vagy az Instagram, a legfiatalabb 15 éves, a legidősebb pedig egy 85 éves nagymama. A Tulsi faluban található mintegy 40 fő csatorna a vígjátéktól és a zenétől az oktatásig és a barkácsolásig terjed, a legnépszerűbbek száma csak a YouTube-on meghaladja a 100 000 feliratkozót.
Nemrég Osváth Zsolt is elárulta, mennyit lehet keresni youtuberként. Lehet, ideje pályátmódosítani?