Minden évben nagy várakozás előzi meg a John Lewis áruház karácsonyi reklámját, idén sem volt az másként, és ahogyan az előző években, biztosan sokaknak szökik majd könny a szemébe, ha megnézik az ünnepekre készült kisfilmet. A 2022-es reklám a Beginner, azaz a Kezdő címet viseli, főszereplője egy férfi, aki szeretne megtanulni gördeszkázni, de az elején persze nem derül ki, hogy miért is vállalkozott erre az ő korában.
Ennek a sportnak a velejárója, még a profiknál is, hogy az ember sokat esik-kel. Nincs ez másként a főhősünk esetében is, aki nem adja fel, annak ellenére, hogy még barátai is nevetnek rajta, hogy még a karácsonyfára is csak nehezen tudja feltenni a csúcsdíszt sérülései miatt, még munka közben is videókat néz, hátha így könnyebben elsajátítja majd, hogy kell gördeszkázni, és éjszaka is a pályán van. Próbálkozásait pedig felesége is támogatja, kedvesen érdeklődik, hogy ment a gyakorlás.
Aki azt gondolná, hogy a férfi csak azért vett magának gördeszkát, mert kapuzárásii pánikja van, nem is tévedhetne nagyobbat, a reklám csattanójaként ugyanis kiderült, hogy így készült nevelt lányuk érkezésére, aki nem mellékesen nagyon szeret gördeszkázni.
Az Egyesült Királyságban több mint 108 ezer gyermek él gondozásban, a John Lewis pedig szeretné őket kiemelten támogatni annak érdekében, hogy jövőjük biztosítva legyen, a statisztikák szerint ugyanis esetükben sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy nem tudnak továbbtanulni és az utcára kerülnek.
„Nagyon kevés vállalat vagy jótékonysági szervezet foglalkozik velük. Nagyon fontos volt a számunkra, hogy olyan szervezetekkel dolgozhassunk együtt, amelyek eltökélten küzdenek azért, hogy képviseljék a gondozásban élőket” – nyilatkozta a cég képviseletében Ceira Thom.
A John Lewis választása végül az Action for Children és Who Cares? Scotland szervezetekre esett, a vásárlóknak pedig lehetőséget fognak biztosítani arra, hogy támogassák őket, az üzletben felállítanak ún. adományfákat 5 és 50 font értékű bilétákkal, utóbbiakat pedig be lehet olvastatni a pénztárnál fizetéskor.
Annak érdekében egyébként, hogy az üzenet mindenképpen átjöjjön, hogy az ne vesszen el a külsőségek mögött, a cég úgy döntött, hogy szakít a hagyományokkal, ezért nincsenek most különleges megoldások vagy olyan sztárok a reklámban, mint mondjuk Elton John, akinek sajtóértesülések szerint 5 millió font volt a honoráriuma, amikor elvállata a szereplést a John Lewis 2018-as kisfilmjében.
(via Mirror)