

Bár a Sainsbury’s közismert az ötletes reklámjairól, a cég most bebizonyította, hogy ők is tudnak nagyot bakizni a marketing terén: legújabb plakátjuk ugyanis közfelháborodást váltott ki az Egyesült Királyságban – írta meg a Sky News. A reklámmal a cég eredetileg egy női ruhát akart népszerűsíteni, de egy rendkívül furcsa feliratot választottak hozzá, amin az szerepelt, hogy a ruha tökéletes ahhoz, hogy sötétedés után sétáljunk a parkban benne.
A kijelentés különösen szerencsétlen, mivel az Egyesült Királyságban az elmúlt pár évben jelentősen megnőtt a nők elleni erőszakos cselekmények száma és az sem ritka, hogy akkor vált valaki bűncselekmény áldozatává, amikor hazafelé tartott sötétedés után.
A legnagyobb visszhangot Sarah Everard gyilkossága váltotta ki. Sarah 2021 március 3-án egy barátjától indult haza este kilenckor a londoni otthonába, ám sosem érkezett meg: a fiatal nő holttestét csak napokkal később találták meg egy tóban. A nyomozás során kiderült, hogy bűncselekmény áldozata lett, megerőszakolták majd megfojtották. Az elkövető egy 49 éves rendőr, Wayne Couzen volt, kit életfogytiglani börtönbüntetésre ítéltek.
Az eset után több közvéleménykutatás is született a nők elleni erőszak témájában: a brit Nemzeti Statisztikai Hivatal nemrégiben készült felmérése szerint a nők sokkal kevésbé érzik magukat biztonságban sötétedés után, mint a férfiak.
A legnagyobb különbség “parkban vagy más nyílt téren” érzett biztonságban mutatkozott, ahol a nők 82%-a számolt be arról, hogy nagyon vagy meglehetősen bizonytalannak érzi magát, míg a férfiak esetében csupán 42% vélekedett így.
A negatív visszhang hatására a Sainsbury’s utólag eltávolította a plakátot és elnézést kért az érzéketlen reklámért.