A megmérettetés célja az volt, hogy segítsen eligazodni a magánegészségügyi rendelők és diagnosztikaközpontok között, megbízható, releváns információt nyújtva a pácienseknek. A szakmai zsűrinek nehéz dolga volt, ugyanis több mint 1000 magánintézmény, illetve orvos közül kellett kiválasztaniuk a legjobbakat. Vizsgálták a magánklinikák és az ott dolgozók szakmai hátterét, az orvosok tudományos minősítéseit és a szakmai publikációikat, valamint a tudományos munkásságukat. A vizsgált praxis marketing- és PR-tevékenysége is nagy figyelmet kapott, mert a szakértők szerint nem mindegy, hogy a betegek milyen könnyen tudják felvenni a kapcsolatot az orvosokkal és hogy mennyi információt gyűjthetnek a klinika honlapjáról. A szakmai zsűri mellett a páciensek és a közönség is megválaszthatta a neki legszimpatikusabb magánintézményt és orvost.
A zsűriző Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője lapunknak elmondta: “Négy évvel ezelőtt még a lakosság 6 százaléka vette igénybe a magánrendelők szolgáltatásait, idén viszont már ez a szám elérte a 20 százalékot, ezért is szeretnénk az érintetteknek irányt mutatni.” Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-igazgatója szerint, aki szintén egyike volt az ítészeknek, a megmérettetés fontos üzenete, hogy óriási jelentősége van a megfelelő kommunikációnak. Míg a magánrendelők esetében ez üzleti vonalon is meghatározó, addig az állami szférában társadalmi szinten hoz hasznot.
A bizalom a legfontosabb
A Magyar Tudományos Akadémia épületében vehették át díjaikat a verseny győztesei június 9-én. Az Év magánrendelője abszolút díjasának a Budai Egészségközpontot választották a zsűri és a közönség szavazatai alapján. Az intézmény képviselői kérdésünkre elmondták, hogy nagyon büszkék a díjra. A sikerük titkát pedig abban látják, hogy 500 hozzáértő ember elhivatott munkával és nagy szakmai tapasztalattal közösen dolgozik azért, hogy a legjobbak legyenek. A minőségbiztosítás és a komplexitás is hozzájárul ahhoz, hogy ilyen sok beteg bízik a szakértelmükben. Az egyszemélyes praxis szakmai díját idén dr. Szabó Istvánnak ítélték oda, az egyszemélyes praxis közönségdíját dr. Bánfalvy Péter érdemelte ki. A proktológus az NLCafénak elmondta, nagyon fontos neki a betegek visszajelzése, és ez a díj valójában ugyanazt a bizalmat képviseli, amit ő maga a hétköznapok során megkap. Mivel bővíteni szeretné a praxisát, és épp sebész kollégát keres, jövőre várhatóan már nem az egyéni kategóriában indul majd a versenyen.
A csoportpraxis szakmai díjának nyertese az Endo-kapszula Magánorvosi Centrum lett idén, ebben a kategóriában a közönségdíjat a Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő nyerte meg. Az 1 napos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények kategóriájában a szakmai díjat a Főnix Medical Center veheti át, míg a közönségtől a legtöbb szavazatot a Duna Medical Center kapta ebben a kategóriában. A Diagnosztika kategória közönségdíjasa 2017-ben a Synlab lett.
A szakmai zsűri tagjai:
- Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője
- Prof. Kaló Zoltán, az ELTE Egészség-gazdaságtani Kutatóközpont vezetője
- Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-igazgatója
- Zöldi Péter közgazdász, a Weborvos.hu ügyvezetője
- Dr. Pataki Vera orvos, egészségügyi szakember