A Magyar Államvasutak (MÁV) mára a működésképtelenség határára jutott – a járműhiány miatt is. Így végre engedélyt kapott a cég használt szerelvények vásárlására, mivel újakra egyáltalán nincs pénze az államnak. 15 darab Siemens villanymozdony már jelenleg is bérleti konstrukcióban húzza a MÁV kék-fehér vagonjait, főképp nemzetközi fordákban, de a MÁV most egy komolyabb beszerzést tervez – tudósít a Totalcar.
A MÁV komolyan tárgyal az izraeli vasúttársasággal
(Israeli Railways), méghozzá a dán ABB Scandia által gyártott, DSB MF sorozatú dízel motorvonatok megvásárlásáról.
Az IR 1990 és 1996 között, összesen 50 darabot vásárolt ebből a motorvonatból. A különleges kialakítása miatt gumiorrúnak becézett, háromrészes vonatok hamarosan levonulnak Izrael vasútvonalairól, az Alstom emeletes motorvonataival váltják ki őket.
Az IR 46 darabot ajánlott fel a MÁV-nak,
az meg kapva kapott az alkalmon.
A gumiorrú motorvonatok kényelmüket, dinamikájukat és menetbiztonságukat tekintve messze jobbak, mint az öreg, csehszlovák gyártmányú BZ-k. Amellett, hogy jó vásárnak tűnik az IR DSB motorvonatainak beszerzése, sajnos csak csepp lesz a tengerben, édeskevés a mellékvonalak színvonalának érdemi emeléséhez.