nlc.hu
Aktuális

Mi lesz a Media Markttal? Nagy változás jön Magyarországon

Kínai többségi tulajdonba került a Media Markt, és ez nem marad következmények nélkül: 2026-tól Magyarországon is átalakulnak az üzletek, új szolgáltatások és marketplace indul.
Media Markt, fotó: Unsplash

A háttérben egy komoly tulajdonosváltás áll: november végén hivatalosan is lezárult az a felvásárlás, amelynek során a Media Markt mögött álló Ceconomy többségi tulajdonrésze (85,2 százalék) a kínai JD.com-hoz került. Ez azonban nem válságmentés volt – épp ellenkezőleg, írja a Forbes.

Nem bukás, hanem irányváltás

A számok alapján a Media Markt kifejezetten jó formában van. A 2024/25-ös üzleti évben több mint 23 milliárd eurós bevételt ért el, az üzemi eredmény és a pénzáramlás is látványosan nőtt. A cég tehát nem azért váltott tulajdonost, mert bajban lett volna, hanem mert gyorsítani akart.

A fő probléma ugyanis az volt, hogy az online térben a Media Markt egyre inkább lemaradt a riválisoktól. Ezért már 2022-ben elindult egy nagy fordulat: a klasszikus „bemész, leveszed a polcról” modell helyett omnichannel stratégiára álltak át, vagyis az online és offline vásárlást próbálják egy rendszerbe szervezni.

Ebben hoz most új szintet a kínai JD.com, amely az e-kereskedelemben és a logisztikában világszinten is erős.

Változik az üzlet – szó szerint

A Media Markt nem bezárja az áruházait, hanem újraértelmezi őket. A cél az, hogy a boltok ne zsúfolt raktárnak, hanem élménytereknek hassanak, ahol a vásárló kipróbálhat, kérdezhet, segítséget kap.

Ennek részeként:

  • a 2025/26-os üzleti évben az áruházak 90 százalékát felújítják,
  • Európa-szerte új, kisebb Xpress és Smart Store üzletek nyílnak,
  • megszűnik a „bazársoros” zsúfoltság.

A magyar vásárlók ezt már a budaörsi zászlóshajó üzletben is láthatják: több tér, átláthatóbb elrendezés, több személyes segítség.

Több szolgáltatás, kevesebb rohanás

A jövő Media Marktja nemcsak termékeket akar eladni, hanem szolgáltatásokat is kínálni. Ilyenek például:

  • telefonokra védőfólia felhelyezése,
  • roller- és e-mobilitási szerviz,
  • személyes tanácsadás.

Az elképzelés szerint ezek miatt érdemes lesz bemenni a boltba akkor is, ha egyébként online is meg lehetne rendelni a terméket.

Nagy újdonság Magyarországon: jön a Marketplace

A legnagyobb hazai változás 2026-ban jön, amikor Magyarországon is elindul a Media Markt Marketplace. Ez azt jelenti, hogy külső partnerek is árulhatnak majd termékeket a Media Markt webáruházán keresztül.

A kínálat így jelentősen bővülhet: niche termékek, e-mobilitási, sport- és gaming eszközök, high-end audio berendezések is visszatérhetnek. A cég ígérete szerint szigorú szűrőkkel válogatják majd a partnereket, hogy ne járjanak úgy, mint más piacterek, ahol a minőség gyakran lutri.

Használt, felújított – és egyre népszerűbb

Egy másik fontos irány a felújított műszaki cikkek értékesítése. Ezek eladása egy év alatt háromszorosára nőtt, és a visszajelzések kifejezetten jók. A Media Markt szerint ez nemcsak olcsóbb alternatíva, hanem hosszabb távon a fenntarthatóságot is erősíti.

via

Fotó: Unsplash

ajánlott videó


Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top