Bár jelenleg igen kellemetlen időszakot él át az adatszivárogtatási botrányba keveredett Facebook és a cég igazgatója, Mark Zuckerberg, a bevezetendő szigorítást mégis a 2016-os amerikai elnökválasztás utáni orosz befolyásolás miatt hozta meg a legnagyobb közösségi oldal.
Eszerint két helyen vezetik majd be a kötelező személyi igazolványos azonosítást: a politikai hirdetések feladásánál, illetve a nagyobb Facebook-oldalaknál.
A politikai hirdetőknek a személyi igazolványuk bemutatásán túl meg kell adniuk, hogy hol tartózkodnak, ezzel a Facebook azt akarja elérni, hogy senki se tudja manipulálni egy adott ország választóit „kívülről”.
Szintén a személyi igazolványuk bemutatását kéri majd a Facebook a nagyobb oldalak adminisztrátoraitól, de hogy mi számít majd nagyobb oldalnak, arról még nem nyilatkozott a cég.
A politikai hirdetők azonosítása az Egyesült Államokban már működik, hamarosan azonban globális szintre emeli az intézkedést a Facebook, mint ahogy a nagy oldalak üzemeltetőinek azonosítását is.